اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. آبان 1396 - 20:04   |   کد مطلب: 27333
رئیس گروه مدیریت بحران معاونت بهداشتی همدان عنوان کرد:
انجام ۶۸ مورد بازدید از ایستگاه‌های صلواتی در مرز مهران
رئیس گروه مدیریت بحران معاونت بهداشتی همدان از انجام ۶۸ مورد بازدید از ایستگاه‌های صلواتی در مرز مهران خبرداد.

به گزارش صبح الوند، محمد یگانه در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص عملکرد نیروهای  اعزامی به مرز مهران گفت: علاوه بر همکاران معاونت بهداشتی همدان در مرز مهران همکاران ایلام و زنجان نیز حضور دارند اما به خاطر عملکرد مطلوب همدان در سال های گذشته در کنترل بیماری ها و بهداشت محیط، فرماندهی نیروها و شیفت بندی به همکاران همدان سپرده شده است.

یگانه از بازدید روسای دانشگاه های ایلام و زنجان و همچنین بازدید رئیس اداره سلامت محیط و کار از مرز مهران خبر داد و افزود: نیروها در اولین ساعت ورود به مرز شیفت بندی شدند و برای هر فرد ۱۲ ساعت در طول یک شبانه روز شیفت گذاشته شده است.

وی ۶۸ مورد بازدید از ایستگاه صلواتی، ۱۷۰ مورد کنترل منابع و مخازن آب، ۱۵۰ مورد کلرسنجی منابع آب، ۱۹ مورد کنترل میکروبیولوژیکی آب، صدور تعداد ۱۰۰ عدد کارت تندرستی، استفاده از ۱۰۰ قرص کلر برای ضدعفونی کردن آب، سمپاشی استقرار چادرها و ایستگاه های صلواتی و بازدید از جایگاه آبگیری تانکر های سیار را از جمله اقدامات انجام شده عنوان کرد.

یگانه به توزیع بیش از هزار عدد ماسک و همچنین ژل ضد عفونی کننده دست در گروه هدف و ۳۶ مورد بازدید و کنترل مواد غذایی ایستگاه های صلواتی اشاره کرد و گفت: ۳۲۸ کیلوگرم مواد غذایی غیرقابل مصرف توقیف و ضبط شد.

یگانه همچنین در مورد مقدار پفلت توزیعی و نحوه آموزش زائران گفت: آموزش ها به شکل چهره به چهره و با توزیع پمفلت صورت می گرفت که در این ایام بیش از پنج هزار پمفلت آموزشی توزیع شده و برخی اطلاع رسانی ها نیز از طریق بلندگو در مرز مهران انجام شده است.

وی در خصوص فعالیت های مبارزه با بیماری ها گفت: بیماریابی از موارد مشکوک به آنفلوآنزا و التور و همچنین تهیه پودر او آر اس برای این بیماران توسط همکاران گروه پیشگیری در حال انجام است.

یگانه همچنین از فعالیت های آموزشی همکاران گروه پیشگیری خبر داد و افزود: این گروه در بین اتباع خارجی که واکسن پولیو دریافت نکرده اند این واکسن را تزریق می کند و همکاران گروه مامایی نیز مادران واجد شرایط را ویزیت می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان