اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. آبان 1396 - 20:55   |   کد مطلب: 27331
مدیرکل انتقال خون استان همدان:
97 همدانی روز اربعین نذر خونشان را ادا کردند
مدیرکل انتقال خون استان همدان از مراجعه 97 نفر به منظور ادای نذر خون در روز اربعین خبر داد و گفت: 70 واحد خون در این روز به بیماران نیازمند اهدا شد.

به گزارش صبح الوند، دکتر افشین محمدی در گفت ‎ ‌ وگو با ایسنا، منطقه همدان، با بیان اینکه در روز‌های تاسوعا و عاشورا نیز 91 نفر اهدای نذر خون داشتند، افزود: با توجه به اینکه خون تازه از کیفیت بالایی برخوردار است، سازمان انتقال خون از افرادی که در روزهای تاسوعا، عاشورا و اربعین برای اهدای خون مراجعه می‌کردند، خواست در ایام مورد نیاز بیمارستان‌ها برای اهدای خون مراجعه کنند.

وی یادآور شد: افرادی که در روزهای تاسوعا و عاشورا برای اهدای خون مراجعه کردند، ثبت‌نام شد و از آنها به صورت مرحله‌ای دعوت شد تا برای اهدای خون مراجعه کنند.

محمدی تصریح کرد: از روز تاسوعا و عاشورا تا ایام اربعین به صورت دوره‌ای از ثبت‌نام‌کنندگان برای اهدای خون دعوت شد که در طول این ایام 161 واحد خون به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی ادامه داد: از مجموع مراجعه‌کنندگان برای اهدای خون 96 درصد آقایان و 4 درصد خانم‌ها بودند چرا که متأسفانه خانم‌ها بر این باورند با اهدای خون دچار کم‌خونی می‌شوند.

محمدی با تأکید بر اینکه هیچ مشکلی در زمینه کمبود خون در بیمارستان‌های استان نداریم، اظهار کرد: میزان خونگیری بر اساس نیاز بیمارستان‌ ‎ ها انجام می‌شود تا همواره از خون تازه و با کیفیت برخوردار باشیم.

انتهای پیام

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان