اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. آبان 1396 - 22:31   |   کد مطلب: 27314
معاون مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان:
سرانه مصرف عسل در استان همدان ۹۵۰ گرم است
معاون مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان گفت: سرانه مصرف عسل در استان همدان ۹۵۰ گرم است.

به گزارش صبح الوند، علی اصغر خرازی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه استان همدان از نظر تنوع گیاهی و آب و هوای مستعد زنبورداری است، عنوان کرد:  ۹۰ درصد گرده‌افشانی گیاهان به وسیله زنبورعسل انجام می‌شود.

خرازی با اشاره به اینکه سرشماری کلونی زنبور عسل هرسال انجام می‌شود، افزود: سرشماری کلونی زنبور عسل امسال از ۲۲ تا ۳۰ مهر ماه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۲۱۳ نفر از زنبورداران استان همدان برای دریافت تسهیلاتی افزون بر ۶ میلیارد تومان به صندوق توسعه ملی معرفی شدند، ادامه داد: سال گذشته ۲ هزار و ۶۰۰ نفر در استان همدان در بخش زنبورداری مشغول به کار بودند.

معاون مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان با اشاره به اینکه سرانه مصرف عسل در کشور ۹۶۱ گرم و در استان ۹۵۰ گرم بوده است، اضافه کرد: در سال گذشته و ۶ ماه نخست امسال در استان همدان یک هزار و ۸۰۰ دفترچه زنبورداری صادر شده است.

وی با اشاره به اجرای پروژه ثبت مشخصات و رکوردگیری واحدهای تولید عسل در استان همدان، اضافه کرد: ۸۰ واحد زیر پوشش این پروژه قرار می‌گیرند تا رشد کیفی و افزایش راندمان تولید و جلب همکاری زنبورداران بررسی شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان