اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. آبان 1396 - 23:39   |   کد مطلب: 27107
سرپرست دامپزشکی شهرستان همدان خواستار شد:
برخورد با عرضه کنندگان پرندگان زنده در واحدهای غیرمجاز شهر همدان
سرپرست دامپزشکی شهرستان همدان خواستار برخورد با عرضه کنندگان پرندگان زنده در واحدهای غیرمجاز شهر همدان شد و گفت: خرید و فروش پرندگان زنده در شیوع بیماری آنفلوانزا اثرگذار است.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر, امیرحسین نقی‌پور دوشنبه در جلسه ای که به منظور پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق حاد پرندگان برگزار شد،   گفت: آبزیان و پرندگان مهاجر دو عامل اصلی انتقال دهنده بیماری آنفلوانزابه کشور ما هستند.

وی گفت: با توجه به زیستگاههای متعدد مهاجر پذیر در کشور ایران، این منطقه بیشتر در معرض آسیب قرار دارد.

امیرحسین نقی‌پور افزود: ویروس آنفلوانزای فوق حاد پرندگان به عنوان عامل بیماری مشترک بین انسان و دام می تواند از طریق فضولات و لاشه پرندگان آلوده منتقل و در صورت عدم پیشگیری لازم باعث ایجاد همه گیری شود.

وی اضافه کرد: این ویروس حتی سابقه تلفات جانی انسانی در کشور را دارد و به ویژه افراد را در سنین بالا با ایمنی ضعیف تر یا سایر بیماری‌های زمینه ای تهدید می کند.

نقی پور همکاری جهاد کشاورزی، محیط زیست، مراکز بهداشت، نیروی انتظامی، شهرداری ها، اتحادیه عرضه دام و طیور را در امر پیشگیری از همه گیری این بیماری بسیار موثر دانست و بیان کرد: اطلاع رسانی و افزایش آگاهی عمومی نیز به منظور رعایت موارد بهداشتی در این راستا می تواند بسیار موثر باشد.

سرپرست دامپزشکی شهرستان همدان خواستار تهیه و مصرف فرآوردهای دامی تحت نظارت سازمان دامپزشکی شد و عنوان کرد : عرضه پرندگان در واحدهای غیر مجاز و دستفروشی، ذبح غیر بهداشتی دام و طیور از جمله مواردی است که باید در پیشگیری از شیوع این بیماریها مورد توجه قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان