اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. آبان 1396 - 23:26   |   کد مطلب: 27104
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان خبرداد:
اعلام آمادگی ۲۲۵۰ پایگاه اورژانس کشور در مسیر عبور زائران اربعین
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان از اعلام آمادگی ۸۷۳ پایگاه اورژانش شهری و یک هزار و ۳۸۳ پایگاه اورژانس جاده ای کشور در مسیر عبور زائران اربعین حسینی خبر داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر, حبیب معصومی ظهر دوشنبه در جلسه هماهنگی دبیرخانه ستاد مرکزی اربعین حسینی آمادگی بیمارستان‌های تحت حوزه استحفاظی دانشگاه علوم پزشکی همدان برای پشتیبانی از دانشگاه علوم پزشکی ایلام را مورد اشاره قرار داد و گفت: معرفی نماینده تام‌الاختیار با شماره تلفن پاسخگویی ۲۴ ساعته و اعلام به EOC وزارت بهداشت، پیش‌بینی خون و فرآورده‌های خونی و دپوی دارو و تجهیزات در بیمارستان‌های تابعه برای پشتیبانی از عملیات پاسخ دانشگاه علوم پزشکی ایلام در حوادث پرتلفات برخی از وظایف دانشگاه علوم پزشکی همدان در این ستاد است.

وی ادامه داد: آمادگی پایگاه هوایی همدان و پیش‌بینی تیم‌های اعزام هوایی برای امکان تخلیه مجروحان از مرز مهران در صورت اعلام EOC وزارت بهداشت، تشدید پوشش خدمات فوریت‌های پزشکی در طول جاده‌های استان و مسیر تردد زائران و نیز پیش‌بینی تیم‌های DMAT تخصصی برای پشتیبانی و اعزام به بیمارستان‌های ایلام در صورت لزوم از دیگر وظایف اصلی دانشگاه علوم پزشکی همدان است.

حبیب معصومی به وظایف مشترک دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اشاره و عنوان کرد: این دانشگاه‌ها باید نیروهای تخصصی لازم را برای پشتیبانی از عملیات دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور در چهار مرز خسروی، مهران، چزابه و شلمچه به درخواست کمیته بهداشت و درمان تامین کنند.

وی افزود: اعلام آمادگی ۸۷۳ پایگاه اورژانس شهری و ۱۳۸۳ پایگاه اورژانس جاده‌ای با استعداد ۱۴ هزار نفر نیروی تکنسین در تمامی مراکز درمانی سطح کشور در مسیر تردد زائران به منظور ارائه خدمات مناسب و همچنین آمادگی تمامی بخش‌های بیمارستانی با ظرفیت ۱۰۰ درصدی بر عهده‌ دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همدان عنوان کرد: جدا از مواد غذایی که در موکب‌ها توزیع می‌شوند، مجتمع‌های خدمات رفاهی که تعداد آن‌ها در همدان به بیش از ۲۰ مجتمع می‌رسد همگی نیاز به نظارت جدی دارند و نظارت بر آن‌ها در این ایام باید تشدید شود.  

وی بر اهمیت بیمه افرادی که عازم کربلا هستند تاکید کرد و ادامه داد: خودروهایی که به مرز می‌روند باید دارای مدارک و بیمه‌نامه‌های فاقد مشکل باشند و علاوه بر این واکسن آنفلوانزا برای تمام زائران ضروری است و افراد باید جیره غذایی داشته باشند و دارای تجهیزات کامل و مناسب باشند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان