اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

26. مهر 1396 - 23:11   |   کد مطلب: 27078
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان:
خیرین در ساخت مرکز جامع سرطان همدان سهیم شوند
مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان گفت: خیرین در ساخت مرکز جامع سرطان همدان سهیم شوند.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر، محمد صادق صبا ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر هزینه‌های درمانی مردم کاهش یافته است، افزود:‌ در کشورهای پیشرفته، طبق استانداردها هر تخت بیمارستانی ۲۷ متر فضا می‌خواهد در صورتی که در برخی از بیمارستان‌های استان همدان شرایط نامطلوبی را از این منظر شاهد هستیم.

صبا با اشاره به اینکه به دلیل توسعه دانشگاه علوم پزشکی همدان امکانات نسبتاً تخصصی فراهم شده اما این امکانات متمرکز نیست، افزود: همدان نیازمند مرکز جامعی نظیر مرکز جامع سرطان غرب کشور است تا ضمن انجام اقدامات پژوهشی، خدمات در یک جا متمرکز باشد.

مجوز راه اندازی مرکز جامع سرطان در استان همدان اخذ شد

وی با بیان اینکه چند سال پیش مجوز راه اندازی مرکز جامع سرطان در استان همدان اخذ شد، گفت: بسیاری از سرطان‌ها قابل درمان و در این راستا پیشگیری و پژوهش بسیار مهم است.

مدیرعامل مجمع خیرین سلامت همدان با تاکید براینکه آموزش، پیشگیری، درمان و پیشگیری از عوارض درمان احتیاج به مجموعه‌ای نظیر مرکز جامع سرطان غرب کشور دارد، افزود:‌ با ساخت مرکز جامع سرطان، امکانات خوب درمانی و تحقیقی برای مردم همدان و غرب کشور فراهم خواهد شد.

صبا افزود:‌ در حال حاضر ساخت مرکز جامع سرطان به همت دانشگاه علوم پزشکی همدان ۲۰ درصد پیشرفت دارد که امیدواریم با کمک خانواده مرحوم فرشچیان و خیرین استان ساخت این مرکز به سرعت پیش رود.

خیرین کمک‌هایی در ساخت مرکز جامع سرطان داشته باشند

وی با تاکید بر اینکه امیدوارم مردم همدان بسیج شوند و کمک‌هایی در ساخت مرکز جامع سرطان داشته باشند، افزود: در ساخت این مرکز دانشگاه علوم پزشکی تلاش می‌کند اما توانایی محدود است و نیاز به کمک خیرین است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز هدف مجمع خیرین سلامت از برگزاری این جلسه را ایجاد موج رسانه‌ای برای قدردانی از زحمات و مساعدت خانواده فرشچیان برای پذیرش ساخت مرکز جامع سرطان دانست و تاکید کرد: باید برای ساخت پروژه مرکز جامع سرطان در همدان موجی رسانه‌ای ایجاد شود و اطلاع‌رسانی خوبی در مورد قول مساعد خانواده فرشچیان برای ساخت این مرکز انجام شود تا با مشارکت خیرین سلامت کار سریع‌تر پیش برود.

جعفر شاهرخی پروژه مرکز جامع سرطان را افتخار بزرگی برای منطقه غرب کشور دانست و با قدردانی از مدیران مراکز آموزشی درمانی استان افزود: با افزایش نیازهای جامعه باید گامهایی بلندتری برای بهبود امکانات و تجهیزات برداشته شود تا قدمهای موثرتری برای خدمت‌رسانی به بیماران برداشته شود.

راه‌اندازی ۸ کلینیک ویژه در همدان

وی با اشاره به راه‌اندازی ۸ کلینیک ویژه در همدان یادآور شد: پیش از این در همدان کلینیک ویژه وجود نداشت اما هم‌اکنون تعداد ۸ کلینیک ویژه ایجاد شده است.

شاهرخی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای کاهش شیوع سرطان در دستورکار دانشگاه است، گفت: باید با بهره‌گیری از اقدامات انجام شده در کشورهای توسعه‌یافته بیش از پیش برای بهبود وضع فعلی تلاش شود.

یکی از اعضای مجمع خیرین سلامت همدان نیز  با اشاره به اینکه در بسیاری از کشورها با وجود بیمه همگانی چندان نیازی به حمایت خیرین در کمک به بیماران سخت‌درمان نیست، گفت: در برنامه‌های رئیس جمهور بیمه همگانی مورد توجه قرار گرفته که امیدواریم با ت‌امین اعتبار این موضوع به نحو قابل توجهی اجرایی شود.

عباسعلی رسولی با تاکید بر اینکه در اجرای طرح مورد نظر بخشی از مطالبه‌گری‌ها باید از طریق مجمع خیرین سلامت پیگیری شود، افزود:‌ پیگیری این موضوع از طریق رسانه‌ها و با رایزنی از طریق نمایندگان مجلس و دولت باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به اینکه قبول داریم توان اقتصادی کشور پایین است و جزو اقتصاد هفدهم محسوب می‌شویم، ادامه داد: انجمن خیرین سلامت سال گذشته ۴.۵ میلیارد تومان کمک مالی در زمینه رفع مشکلات بیماران دریافت کرد هرچند این مبلغ بالا نیست اما کمک خوبی برای بیماران است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان