اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. مهر 1396 - 23:02   |   کد مطلب: 27059
معاون فرهنگی وزارت ورزش و امور جوانان:
۴ هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی روی دست وزرات ورزش مانده است
معاون فرهنگی وزارت ورزش و امور جوانان گفت: حدود چهار هزار پروژه نیمه‌تمام ورزشی در کشور روی دست وزارت ورزش و امور جوانان مانده که بودجه عمرانی این وزرات برای تکمیل این پروژه‌ها رقم بسیار پایینی است.

به گزارش صبح الوند به نقل ازتسنیم,عبدالحمید احمدی امشب در جلسه‌ بررسی مشکلات حوزه ورزش شهرستان نهاوند که بعداز ظهر امروز با حضور نماینده مردم نهاوند در مجلس، مسئولین و رؤسای هیئت‌های ورزشی شهرستان در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: حدود چهار هزار پروژه ورزشی نیمه‌تمام در کشور روی دست وزارت ورزش مانده است که تکمیل این پروژه‌ها مطالبه عمومی در کشور است.

وی تصریح کرد: برای تکمیل این پروژه‌های نیمه‌تمام به رقمی بیش از ده هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است اما بودجه عمرانی وزرات ورزش رقمی بسیار پایین‌تر از این رقم مورد نیاز است ولی تکمیل این پروژه‌ها جزء مطالبات و خواسته‌های عموم مردم است.

احمدی افزود: متأسفانه در تمام سفرهایی که طی چهار سال اخیر به استان‌ها و شهرستان‌های مختلف کشور داشتیم در همه نقاط کشور مشکلات و کمبودهایی به طور مشابه و یکسان در حوزه ورزش وجود داشت.

وی عنوان کرد: همه تلاش ما در طی چهار سال گذشته این بوده است که این مشکلات و کمبودها را در کشور برطرف شود و بسترهای توسعه ورزش را در کشور فراهم کنیم.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و امور جوانان بیان کرد: اگر قرار است بسترهای توسعه در بعد همگانی و قهرمانی ورزش فراهم شود تا این توسعه در شهرستان‌ها اتفاق نیفتد این بستر در کشور نیز فراهم نخواهد شد.

احمدی اظهار داشت: تمام تلاش ما در طی چهار سال گذشته در کشور افزایش اعتبارات اختصاص یافته به حوزه ورزش و امور جونان بود که خوشبختانه با حمایت‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال 96 و در برنامه ششم توسعه کشور اعتباری از محل مالیات برارزش افزوده به وزارت ورزش و امور جوانان اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: بودجه سالیانه ما 14 هزار میلیارد ریال است و از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده نیز 14 هزار میلیارد ریال اعتبار به وزرات ورزش و امور جوانان اختصاص یافت که این اعتبارات با رویکرد ورزش عمومی و همگانی و استانی بین استان‌ها و شهرستان‌های کشور توزیع می‌شود.

احمدی افزود: بیش از 55 درصد بودجه وزرات ورزش و امور جوانان در قالب یک جدول استانی ابلاغ شده است و با توجه به جمعیت و شرایط استان‌ها این بودجه توزیع شده است.

معاون فرهنگی وزرات ورزش و امور جوانان عنوان کرد: ما امیدورایم که از سال 96 به بعد مشکلات حوزه ورزش در نقاط مختلف کشور کمتر و این مشکلات حل شوند اما واقیعت این است که بودجه وزارت ورزش محدود است. احمدی تاکید کرد: اما در حوزه ورزش قهرمانی این بودجه را اختصاص می‌دهد به فدراسیون‌های ورزشی و فدراسیون‌های ورزشی باید بخشی از این بودجه را به هیئت‌های ورزشی اختصاص دهند.

وی بیان کرد: کل هئیت‌های ورزشی در شهرستان‌های مختلف کشور بیش از 14 هزار هیئت ورزشی هستند که اگر بخواهیم بین این رقم بودجه و این تعداد هیئت ورزشی توازن برقرار کنیم، رقم بودجه‌ای که به این هیئت‌های ورزشی اختصاص می‌یابد رقم بسیار کمی است.

احمدی افزود: از سال 96 به بعد وزرات ورزش رویکرد  جدیدی را در تقسیم‌بندی بودجه در نظر گرفته است و طبق این رویکرد در نظر دارد که بخش عمده‌ای از بودجه ورزش را به هیئت‌های ورزشی اختصاص دهد که این بودجه در حال توزیع است.

وی گفت: مشکل کمبود بودجه در ورزش یک مشکل عمومی است ولی تلاش می‌کنیم که این مشکل را حل کنیم و اعتباراتی که از سال 96 و به بعد به وزرات ورزش  اختصاص پیدا می‌کند باید در سطح استان‌ها و به ویژه در سطح شهرستان‌ها و هیئت‌های ورزشی باید توزیع شود.

معاون فرهنگی وزارت ورزش و امور جوانان با اشاره به حوزه جوانان، اظهار داشت: در سال 96 بحث جوانان هم بسیار جدی شده است و میزان بودجه حوزه جوانان حدود 67 برابر شده است یعنی بودجه این بخش از 6 میلیارد تومان به 400 میلیارد تومان رسیده است.

وی تصریح کرد: موضوع جوانان موضوع جدی وزارت ورزش است و در ساختار وزرات‌خانه نیز دنبال این هستیم که جایگاه گسترده‌ای به حوزه جوانان در کشور بدهیم و عزم جدی ما بر این قرار گرفته است که حوزه جوانان هم‌پای حوزه ورزش رشد کند و هم‌اکنون لایحه تفکیک امور جوانان در مجلس قرار دارد که در صورت تصویب این لایحه سازمان ملی جوانان تأسیس خواهد شد.

احمدی با اشاره به پروژه‌های نیمه‌تمام ورزشی در نهاوند، افزود: خوشبختانه بخشی از اعتبارات سه پروژه استخر سر پوشیده بانوان، سالن باستانی و خوابگاه ورزشکاران نهاوند تأمین شده است که امیدورایم این اعتبارات به زودی در اختیار شهرستان قرار بگیرد و نهایتا تا یک سال آینده این پروژه‌ها به بهره‌‌برداری برسند.

وی عنوان کرد: همچنین تلاش خواهیم کرد که کمبود امکانات و تجهیزات هیئت‌های ورزشی شهرستان نهاوند را به زودی برطرف و حدالامکان این امکانات را در اختیار این هیئت‌ها قرار دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان