اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

24. مهر 1396 - 21:35   |   کد مطلب: 27012
مدیرعامل کانون تولیدکنندگان سیب‌‎زمینی بذری در همدان:
بحران آبی و بلایای طبیعی مهم‌ترین چالش تولید سیب زمینی است
مدیرعامل کانون تولیدکنندگان سیب‌زمینی بذری کشور از برگزاری همایشی با موضوع سیب زمینی در آذرماه امسال با مشارکت سفارت هلند در تهران خبر داد و گفت: بحران آبی و بلایای طبیعی را مهم‌ترین چالش تولید سیب زمینی است.
سیب زمینی کاران همدانی

به گزارش صبح الوند، سید‌مجید سجادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: همایشی در هفتم آذرماه با مشارکت کانون و سفارت هلند توسط کانون تولیدکنندگان سیب‌‎زمینی بذری کشور و انجمن تولید کنندگان سیب زمینی در تهران برگزار می‌شود.

سجادی بیان کرد: بعد از تحریم‌ها و مشکلاتی که در کشور حاکم بود و با مذاکراتی که بین ایران و هلند و توافقی که بین وزیر جهاد کشاورزی و این کشور انجام گرفت، در مورد کاهش ضایعات محصولات کشاورزی از زمان برداشت تا مصرف از کشور هلند به صورت میدانی از مناطقی که تولیدکننده این محصول هستند بازدید کردند.

وی بیان کرد: ضایعات برخی مناطق در این محصول چشمگیر بوده است و جلساتی با حضور نمایندگان استانهای همدان، اصفهان، خراسان و مزارع و سازندگان ماشین آلات برگزار شد و قرار شد تا هفتم آذرماه سمیناری در هتل آزادی تهران به مدت دو روز برگزار شود.

مدیرعامل کانون تولیدکنندگان سیب‌زمینی بذری کشور با یبان اینکه روز نخست سمینار به صورت عمومی و روز دوم به صورت تخصصی برگزار می‌شود عنوان کرد: از علاقمندان به شرکت در این سمینار تقاضا داریم تا به صورت عملیاتی در زمینه صنایع فرآوری، مکانیزاسیون، تغذیه گیاهی، آب و خاک و غیره با موضوع سیب زمینی ورود یافته و در صورتی که در این زمینه‌ها قصد مشارکت و یا سرمایه گذاری داشته باشند می‌توانند اطلاعات را از این انجمن کسب کنند.

سجادی بحران آبی و بلایای طبیعی را مهم‌ترین چالش تولید سیب زمینی دانست و تصریح کرد: براین اساس دولت در جهت خرید ماشین آلات، توزیع نهاده با قیمت مناسب، ارائه تسهیلات ارزان قیمت، بهبود مکانیزاسیون، توسعه آبیاری‌های تحت فشار و سرمایه در گردش مورد نیاز باید کشاورزان را حمایت کند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان