اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

13. مهر 1396 - 14:45   |   کد مطلب: 26861
مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان همدان خبر داد:
پیش بینی ۴۳۰عنوان برنامه در راستای هفته ملی کودک و نوجوان
مدیر کل کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان از پیش بینی ۴۳۰عنوان برنامه در راستای هفته ملی کودک و نوجوان خبر داد.

به گزارش صبح الوند، محمد رضا جوادی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود در راستای هفته ملی کودک با اشاره به اینکه هفته ملی کودک هر ساله مصادف با ۱۸اکتبر و ۱۵یا۱۶ مهرماه است گفت: در این راستا در کشور ما به جهت اهمیت زیاد در این حوزه جشنواره ملی کودک در قالب یک هفته برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه امسال روز جهانی و هفته ملی کودک را از ۱۵تا۲۱مهرماه برگزار خواهیم کرد افزود: در آموزه های دینی و تربیتی در قرآن کریم ضرورت و اهمیت در حوزه کودک و نوجوان بسیار تاکید شده است و این نیز در حالی است که طبق فرمایشات قرآن کریم و بزرگان دینی باید به نیاز کودکان و نوجوانان در ابعاد مختلف تربیتی، آموزشی توجه ویژه ای شود.

 

وی اظهار کرد: به جهت این حساسیت ها هرساله در جهان یک روز روز جهانی کودک نامگذاری شده اما در کشور ما بیش از یک هفته به محور نیاز های خانواده و اجتماع در حوزه کودک و نوجوان پرداخته می شود.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری همچنین با اشاره به اینکه در راستای اجرا برنامه های پیش بینی شده از ماه ها قبل جلسات ستادی با حضور نمایندگان ستادها برگزار روش ها اقدامات معین و طی آئین نامه ای به ستادها ابلاغ شده است تصریح کرد: رویکرد امسال کانون با توجه به تقارن هفته ملی کودک و نوجوان با ماه محرم و عزا داری سرور و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع)بیشتر مرتبط با حوزه فرهنگ عاشوراست.

 

وی با تاکید بر اینکه به دنبال توسعه عاشورا در ضمیر کودکان و به دنبال آن نیز تامین شور شادی و نشاط که از نیاز های واجب کودکان و نوجوانان است هستیم خاطر نشان کرد: از این امر غافل نشده ایم‌اما بیشترین رویکرد کانون کودکان و نوجوانان عاشورایی است.

 

*هر کودک نشانه خداست

جوادی با اشاره به اینکه شعار امسال روز جهانی کودک و نوجوان برگرفته از ایام محرم و عاشوراست خاطر نشان کرد: این  روز با عنوان "هر کودک نشانه ی خداست" نامگذاری شده است.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری استان با تاکید براینکه هدف از اجرای این برنامه جلب توجه افکار عمومی نیست بلکه اهمیت دادن به دوران کودکی، نیاز ها و خواسته های کودکان و نوجوانان امروزی است خاطر نشان کرد: معرفی کانون و ظرفیت آن با جامعه خانواده و اولیاء تربیتی، ارتقاء سطح دانش آگاهی فعالان حوزه کودک و نوجوان از اهداف این کانون می باشد.

 

وی همچنین با تاکید براینکه کانون پرورش فکری دو جامعه هدف دارد که کودک و نوجوان، مربیان و اولیاء تربیتی از جمله این هدف هستند یادآور شد: در این راستا هم باید نیاز کودکان و نوجوانان را برای اولیاء تبیین کنیم و هم خود کودکان و نوجوانان را در سراسر استان مدنظر داشته باشیم.

 

وی با اشاره به شعار هفته جهانی کودک گفت: در این راستا هریک از روز های این هفته یک عنوان نام گذاری شده است.

 

وی در این راستا افزود: ۱۵مهرماه با نام کودک و چتر ایمان، ۱۶مهرماه کودک در پناه خانواده، ۱۷مهر ماه کودک محیط زیست میراث فرهنگی، ۱۸ مهر کودک سلامت و ایمنی، ۱۹مهرماه کودک فناوری نوین،۲۰مهر کودک و محصولات فرهنگی و.. نامگذاری شده است.

 

وی در ادامه از پیش بینی ۴۳۰ عنوان برنامه که مرتبط با تمام دستگاه ها است یادکرد و اظهار کرد: این کارها، کارهای ستادی و استانی هستند.

 

*فعالیت ۴۰ مرکز سیار در در هفته ملی کودک

جوادی از فعالیت ۴۰مرکز سیار در هفته ملی کودک و نوجوان خبر داد و گفت:  در این مراکز در طی این یک هفته مجموعه برنامه های خود را به بحث کودک و نوجوان اختصاص خواهند داد.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در تشریح مجموعه برنامه های هفته ملی کودک گفت: در این راستا در روز یکشنبه ۱۶مهرماه بیستمین جشنواره قصه گویی در بخش استانی از ساعت ۱۰الی۱۲توام با مرحله پایانی برگزار خواهد شد.

 

وی همچنین از برگزاری ویژه برنامه پرواز بادبادک ها و اجرای بازی های بومی محلی در ۱۸مهر خبر داد ک اعلام کرد: این ویژه برنامه در محل استخر عباس آباد از ساعت ۱۵:۳۰تا۱۷بعد از ظهر برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه ویژه برنامه کانون در قالب همایش کودکان عاشورای، نقاشی روی پارچه و (تشکیل حلقه دوستی) در روز ۴شنبه ۱۹مهر ماه برگزار خواهد شد اعلام کرد: این همایش در یک فضای روحانی و با حضور ۱۰۰دانش آموز در قالب یک برنامه دو ساعته در باغ موزه دفاع مقدس برگزار خواهد شد.

 

جوادی از برگزاری نشست استانی نقد کتاب در ۲۰مهر در شهرستان رزن شهر قروه خبر داد و گفت: در این راستا در حوزه در ادبیات عاشورایی ، نقد شعر و داستان با حضور شعرا و نویسندگان و همچنین حضور یک نویسنده کشوری در قالب همایش های استانی و شخصیت های استانی و کشوری برای کودکان و نو جوانان برگزار خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه قدر شناسی یکی از ویژگی هایی است که کودکان و نوجوانان باید یاد بگیرند گفت: در این راستا به منظور قدر شناسی غبار روبی مزار شهدا و حضور دانش آموزان بر سر مزار شهدا، دیدار با رییس سازمان آتش نشانی، دیدار با خانواده یکی از شهدای مدافع حرم و دیدار مجموعه کانون با آیت الله محمدی از جمله برنامه های دیگر کانون در هفته ملی کودک و نوجوان خواهد بود.

 

وی از توزیع کارت های کودک خبر دادو گفت : با وجود این کارت ها کودکان و نوجوانان ۶تا۱۸ساله میتوانند از اماکن سیاحتی زیارتی با تخیفیف ویژه و یا رایگان به مدت یک ماه برخوردار شوند.

 

مدیر کل کانون پرورش فکری استان همچنین از برگزای سمینار و همایش استانی تحت عنوان کودک و فناوری خبر داد و یادآور شد: این همایش با حضور اساتید تهرانی برگزار می شود.

 

وی همچنین افزود: در راستای هفته ملی کودک ۶کتابخانه مدرسه ای روستایی از کتاب تجهیز خواهند شد.

 

جوادی در ادامه از برگزاری ۹نشست کتابخوانی ویژه کودک و نوجوان در ۹شهرستان توسط اداره کل کتابخانه های عمومی استان و تجهیز شدن کتابخانه ها و عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در نهاد کتابخانه های عمومی استان خبر داد.

 

وی همچنین از رونمایی و نقد کتاب بکتاش با موضوع کودک در شهرستان ملایر خبر داد و گفت: برجسته ترین کار اداره فرهنگ ارشاد اسلامی در این راستا برگزار نمایشگاه کتاب کودک و نوجوان خوهد بود.

 

وی در ادامه با بیان اینکه سازمان هلال احمر نیز در راستای هفته جهانی کودک برنامه هایی خواهد داشت افزود: برنامه دست های مهربان با همکاری تشکل ها و انجیو ها و همچنین اجرای مانور زلزله از جمله برنامه های این سازمان خواهد بود.

 

وی در ادامه  سخنان خود با بیان اینکه کانون ۲۰۰هزار نفر جامعه هدف دارد گفت: در هفته ملی کودک ۴۳۰عنوان برنامه اجرا می شود این در حالی است که سال گذشته ۳۷۲برنامه پیش بینی شد اما در پایان۷۰۰برنامه اجرا شد.

 

*۲۰۰روستا در استان تحت پوشش خدمات فرهنگی هنری هستند

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه۲۰۰روستا در استان تحت پوشش خدمات فرهنگی هنری و ۴۰روستا نیز تحت پوشش خدمات پستی هستند به مراکز سیار موجود نیز اشاره کرد و گفت: شاهد رشد ۳۴درصدی مراکز روستایی طی ۴سال گذشته تا کنون بوده و این در حالی است ک با افتتاح مرکز سیار رزن تنها استانی خواهیم بود که تمام شهرستان های آن از واحد های سیار برخوردار است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان