اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. مهر 1396 - 23:40   |   کد مطلب: 26776
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان از تدوین کتاب خاطرات بانوان ایثارگر دانشگاه خبر داد و گفت: در این دانشگاه بانوان ایثارگر بسیاری فعالیت دارند که جمع‌آوری خاطرات آنها برای این کتاب حائز اهمیت است.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, سیدحبیب‌الله موسوی‌بهار ظهر امروز در مراسم گرامیداشت سی و‌هفتمین سالروز هفته غرورآفرین دفاع مقدس و برگزاری همایش سالانه تجلیل از ایثارگران و خانواده معظم شهدا با گرامیداشت یاد شهید حججی به عنوان یکی از شهدای برجسته مدافع حرم اظهار داشت: شهادت عباس‌گونه این شهید والامقام در جامعه اثرگذاری فراوانی را به دنبال داشته است.

موسوی بهار با اشاره به لزوم زنده نگه داشتن فرهنگ ایثار و شهادت، رونمایی از کتاب نقش دانشگاه در حوزه دفاع مقدس را اقدام ارزشمندی عنوان کرد و گفت: این کتاب یک درصد از آثار دفاع مقدس هم نیست و امید می‌رود کارکنان دانشگاه خاطرات، عکسها، مدارک، نامه‌ها و احکام مأموریت خود را برای گردآوری خاطرات در اختیار قرار دهند.

وی اعلام کرد: برای تدوین کتاب خاطرات بانوان ایثارگر دانشگاه برنامه‌ریزی شده است چرا که بسیاری از بانوان دانشگاه در دورن دفاع مقدس نقش موثری داشتند و لازم است تا در مورد خدمات آنان در این حوزه کتاب ویژه‌ای به رشته تحریر درآمده و منتشر شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان بیان کرد: رشادت‌های ایثارگران دوران دفاع مقدس باید همواره نصب‌العین ما باشد و در حد توانمان از هیچ کوششی برای ترویج مفاهیم دفاع مقدس و جهاد دریغ نکنیم.

مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در امور شاهد و ایثارگران نیز در ادامه این مراسم از تدوین کتاب «امدادگران بی‌سنگر» با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت خبر داد و گفت: طرح‌های فرهنگی و ترویجی فرهنگ ایثار و شهادت بسیاری در دانشگاه تصویب شد و برنامه‌های فرهنگی متعددی در ایام مختلف سال برگزار می‌شود.

سید‌جواد موسوی‌بهار اعلام کرد: مهمترین برنامه امسال اعزام 110 نفر از ایثارگران دانشگاه و همسرانشان به عتبات عالیات بود ضمن اینکه  200 نفر به همراه خانواده‌هایشان از طرف ستاد شاهد و امور ایثارگران دانشگاه به مشهد مقدس اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به تدوین کتاب «امدادگران بی‌سنگر» در دانشگاه علوم پزشکی همدان، این اقدام را گامی موثر برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال رشادت‌های رزمندگان به نسل بعدی دانست.

به گزارش تسنیم، در این مراسم از تمثال 15 شهید دانشگاه علوم پزشکی همدان در محل یادمان شهدای دانشگاه رونمایی شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان