اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. مهر 1396 - 20:06   |   کد مطلب: 26728
معاون بهداشتی دانشگاه پزشکی همدان:
طرح حفظ سلامت بهورزان در همدان اجرا می‌شود
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به اینکه سلامت یک هزار و ۳۸۴ بهورز در استان همدان با اجرای طرح مطالعه سلامت بهورزان مورد بررسی قرار می‌گیرد، گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۵۰ درصد از بیماران دیابتی استان همدان از بیماری خود خبر ندارند.

به گزارش صبح الوند به نقلذاز تسنیم, جلال‌الدین امیری صبح امروز در مراسم افتتاحیه مطالعه سلامت بهورزان ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزای حسینی اظهار داشت: دفاع مقدس حرکتی برگرفته از قیام عاشورا است.

وی با اشاره به اینکه 8 سال دفاع مقدس ایران جنگی ظالمانه و به بیانی جنگ جهانی بود که به کشور ایران تحمیل شد، افزود: 8 سال دفاع مقدس جانانه و ازخودگذشتگی رزمندگان سبب  شد که در پایان جنگ بدون از دست دادن حتی یک وجب از خاک جمهوری اسلامی ایران در جنگ پیروز شویم.

امیری با بیان اینکه یاد و خاطره شهدا و ایثارگری رزمندگان دفاع مقدس را گرامی می‌داریم، عنوان کرد: امیدوارم که بتوانیم در حفظ و حراست ارزش‌های انقلاب یعنی عدالت، عزت و استقلال قدم برداریم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه اجرای طرح مطالعه سلامت بهورزان در حوزه بهداشت مبتنی بر اجرای عدالت است، تصریح کرد: در تمامی استان‌ها هماهنگی خوبی برای اجرای این طرح وجود دارد.

امیری با اشاره به اینکه طرح مطالعه سلامت بهورزان در قالب برنامه‌ای طولانی مدت و 20 ساله است، بیان کرد: این طرح به منظور حفظ سلامتی بهورزان این سنگرداران خط مقدم بهداشت روستا انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تعداد بهورزان استان همدان یک هزار و 384 نفر است، گفت: این افراد در قالب بهورزان شاغل، بازنشسته و دانش‌آموز هستند که از نظر سلامتی جسمی و روحی مورد بررسی قرار می‌گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه این طرح از سوی وزارت بهداشت انجام می‌شود که ما متولی اجرای آن هستیم، گفت: شایسته است که از دیدگاه و نگاه علمی به این طرح و سلامت بهورزان داشته باشیم.

امیری با اشاره به اینکه بهورزان با اجرای طرح مطالعه در چند مرحله از نظر سلامتی مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرند، تأکید کرد: بهورزان برای پر کردن پرسشنامه دعوت شده و تمامی مراحل این طرح به صورت الکترونیک است و شاخص‌های تن‌سنجی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح مطالعه سلامت بهورزان فرصتی است که سلامتی آن‌ها موردبررسی قرار گیرد، اظهار داشت: بسیاری از بیماران دیابتی استان همدان از بیماری خود بی‌خبر هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تأکید بر اینکه از اهداف اختصاصی اجرای طرح مطالعه سلامت بهورزان تعیین اندازه بیماری‌های غیر واگیر نظیر بیماری‌های قلبی و عروقی، گوارشی، بهداشت روان و غیره است، تصریح کرد: در برخی موارد با بررسی‌ها متوجه می‌شویم که آمار بیمارهای روانی نگران کننده است که این بی‌توجهی در حوزه این بیماری را نشان می‌دهد.

امیری با اشاره به اینکه از دیگر اهداف اجرای طرح مطالعه سلامت بهورزان شناخت عوامل شغلی با برسی محل کار آن‌ها است، خطر مشکلات متابولیک و اثر عوامل محیطی از دیگر اهداف اجرای این طرح هستند.

وی با بیان اینکه یک هزار و 384 بهورز در اجرای طرح مطالعه سلامت بهورزان مورد بررسی و مطالعه قرار می‌گیرند، افزود: از این تعداد یک هزار و 24 نفر شاغل، 237 نفر بازنشسته و 123 نفر دانش‌آموز هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان