اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. شهريور 1396 - 16:39   |   کد مطلب: 26662
امام جمعه شهرستان تویسرکان گفت: امروز بزرگترین ضربه به حقایق و معارف شیعی را کسانی وارد می‌کنند که به صورت هدفمند و مغرضانه ارزش‌های عاشورایی را با اعتقادات انحرافی می آمیزند.

به گزارش صبح الوند، حجت االاسلام مرتضی موحدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تویسرکان اظهار داشت: اکنون شاهد ظهور و بروز  فعالیت‌های رسانه‌ای، تبلیغاتی و ماهواره‌ای جریان‌هایی هستیم که با نام شیعه و با حمایت‌های مالی و سیاسی مستمر کشورهایی همچون انگلیس، عقاید انحرافی و ضد شیعی را به نام تشیع در اذهان عمومی مردم دنیا القا می‌کنند.

وی افزود: برخی از شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اجتماعی که با حمایت مستقیم مالی از سوی نظام سلطه فعالیت می‌کنند به دنبال تغییر در ارزش‌های ناب و اصیل شیعی و معرفی کردن تشیع به عنوان یک مذهب خرافاتی، خشونت طلب، غیرعقلانی و حتی غیر انسانی هستند.

امام جمعه شهرستان تویسرکان در مورد ورود تفکرات و عقاید انحرافی و بدعت گزاری‌های غیر شرعی در آیین‌های سوگواری محرم هشدار داد و تصریح کرد: مسیر روشن و مقدس نهضت عاشورا و اندیشه‌های ناب حسینی کاملاً شفاف و آشکار است و وارد کردن خرافات، بدعت‌ها و عقاید گمراه کننده به آن، خیانتی بزرگ و نابخشودنی است.

وی گفت: فرهنگ غنی و مترقی تشیع به صورت شفاف و آشکار از سوی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) تبیین و تشریح شده اما برخی با هدف تخریب چهره واقعی تشیع و ارزش‌های عاشورایی، سعی در تضعیف و تخریب عقاید شیعه ناب را دارند.

موحدی بیان کرد: مبلغان دینی باید با هوشیاری و بصیرت، مرز بین عقاید ناب و اصیل شیعی با اعتقادات گمراه کننده را آشکار و روشن ترسیم کنند تا راه روشن فرهنگ تشیع دچار انحراف و خروج از مسیر حقیقی خود نشود.

این مسئول تلاش در جهت نهادینه سازی و تعمیق سبک زندگی اسلامی را از دیگر رسالت‌های مبلغان علوم دینی، مداحان و مرثیه سرایان اهل بیت(ع) در ایام محرم دانست و تاکید کرد: اکنون سبک زندگی غربی، پوچ‌گرایی، بی‌بند و باری اخلاقی، تبعیض‌گرایی، افراط و خشونت‌گرایی و قطع شدن پیوند انسان با خدا و خالق هستی و جاهلیت مدرن بزرگترین منکر عصر حاضر است و تلاش در جهت کنکاش کارشناسانه و خنثی سازی آن از بهترین مصادیق امربه معروف است.

امام جمعه شهرستان تویسرکان اظهار داشت: آئین‌های سوگواری سید الشهدا باید محفل معرفت افزایی دینی و ترویج شور سازنده حسینی با شعور انسان ساز شیعی باشند و دچار انحراف‌های حاشیه‌ای نشوند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان