اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. شهريور 1396 - 23:32   |   کد مطلب: 26589
فرماندار نهاوند گفت: متاسفانه در شهرستان نهاوند خوشه‌های صنعتی ما ضعیف هستند زیرا در این بخش پیگیر نبوده‌ایم.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, کریم حمیدوند در جلسه  کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان نهاوند که ظهر امروز در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: متقاضیان دریافت وام‌های مشاغل خانگی در شهرستان نهاوند زیاد هستند و دستگاه‌های مربوطه در شهرستان موظفند این تسهیلات را جذب کنند تا باعث ایجاد اشتغال در شهرستان شوند.

وی تصریح کرد: این وام‌ها باید به افرادی پرداخت شود که قصد ایجاد تولید و اشتغال را دارند و در صورتی که دستگاهی نتواند طی مدت یک ماه تعیین شده سهمیه تسهیلات مورد نظر خود را جذب کند سهیمه آن به دستگاه‌های دیگر واگذار می‌شود.

حمیدوند افزود: متاسفانه در شهرستان نهاوند خوشه‌های صنعتی ما ضعیف هستند زیرا در این بخش پیگیر نبوده‌ایم و رویکرد ما بیشتر کشاورزی بوده ‌که البته در بخش کشاورزی هم موفق نبوده‌ایم و بسیاری از محصولات کشاورزی ما روی زمین مانده است.

وی عنوان کرد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان نهاوند در بخش کشاورزی و محصولات باغی باید تلاش کنیم که از خام فروشی این محصولات جلوگیری کنیم و در کنار این تولیدات، صنایع تبدیلی و فرآوری را احداث کنیم تا زمینه  رونق اقتصادی در شهرستان فراهم شود.

فرماندار نهاوند بیان کرد: در روستای دهفول نیز ظرفیت‌های زیادی در بخش صنایع دستی و منبت وجود دارد که صنعت منبت را می‌توان در این روستا توسعه داد و به عنوان یک برند برای شهرستان معرفی کنیم.

حمیدوند اظهار داشت:‌ شهرستان نهاوند در بخش اشتغال قابلیت‌های فراوانی دارد و برای محقق شدن این قابلیت کارگروه اشتغال باید تلاششان را افزایش دهند.

وی تصریح کرد: طرح‌های اشتغال‌زایی در کمیته امداد و بهزیستی باید رصد شوند و موانع موجود همانند مشکلات بانکی تهسیل شوند و از بانک‌های عامل که در این زمینه همکاری داشته‌اند تقدیر صورت بگیرد.

حمیدوند با اشاره به این‌که باید اعتبارات اشتغال‌زایی شهرستان به صورت کامل جذب شود، افزود: اگر اعتبارات لازم جذب نشوند در سال‌های آینده نیز این اعتبارات به شهرستان تعلق نخواهد گرفت و حق شهرستان ضایع می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان