اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. شهريور 1396 - 23:50   |   کد مطلب: 26572
بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان با حضور هنرمندان تئاتر استان و اساتید برجسته هنرهای نمایشی کشور امروز در نهاوند آغاز شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نهاوند در مراسم افتتاحیه بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان گفت: در این جشنواره ۲۱ گروه از سراسر استان اعلام آمادگی کردند که از اوایل شهریورماه هیئت داوران با حضور در همه شهرستان‌ها به کار بازبینی گروه‌های نمایشی پرداخت.

محمود مصباح افزود: پس از بازبینی گروه‌های تئاتر شهرستان‌ها ۹ گروه موفق به راهیابی به بخش مسابقه شد که ۲ گروه از شهر همدان، ۲ گروه از ملایر، ۲ گروه از نهاوند و از شهرهای بهار، اسدآباد و تویسرکان نیز هر کدام یک گروه در جشنواره حضور دارند.

وی افزود: همچنین یک گروه در بخش جنبی جشنواره از شهرستان اسدآباد و سه گروه خیابانی از همدان نیز در جشنواره به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

رئیس اداره ارشاد نهاوند با معرفی آثار راه‌یافته به جشنواره گفت: در این جشنواره نمایش‌های «آکبث» به کارگردانی روح‌الله صالحی، نمایش «روبان‌های مشکی را از گوشه قاب عکس‌ها بردار» به کارگردانی مهدی شادمانی‌روشن و نمایش «اعترافاتی درباره زنان» به نویسندگی و کارگردانی مزدک مهیمنی هر سه از همدان در مدت سه روز روی صحنه می‌رود.

وی ادامه داد: نمایش‌های «چند برش از مغز یک نویسنده مرده» به کارگردانی رضا باغبان و نمایش «نقش پیچک در چشم‌انداز ایوان» به کارگردانی مهدی روزبهانی هر ۲ از ملایر و نمایش «مجلس شاه‌کشی به درخواست عکاس‌باشی» به کارگردانی اتابک مهراد و نمایش «دریازدگی» به کارگردانی کیان مرادی و مسعود رضی هر ۲ از نهاوند، نمایش «آیین دایره‌زدایی از یک درکج مانده قفقاز» به کارگردانی سجاد طهماسبی از تویسرکان و نمایش «برف زمین را گرم می‌کند» به کارگردانی محمود غفاری از بهار از دیگر نمایش‌هایی است که روی صحنه می‌روند.

مصباح اضافه کرد: در بخش جنبی جشنواره نیز نمایش‌های «خنکای ختم خاطره» به کارگردانی پریسا عزت‌یار از اسدآباد و نمایش «آش باران» به کارگردانی مهرداد کاووسی‌حسینی از همدان، « ۱۷۵» به کارگردانی مهدی کوثری‌یگانه از همدان و «تنفس» به کارگردانی مجید قدیمی از رزن در بیست و نهمین جشنواره استان همدان به میزبانی نهاوند حضور دارند.

وی گفت: با توجه به اینکه جشنواره استانی به صورت رقابتی و برای مشخص شدن آثار برتر برگزار می‌شود بنابراین ۲ نمایش صحنه‌ای برتر به انتخاب هیئت داوران برای شرکت در سی و ششمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر انتخاب و معرفی می‌شوند.

رئیس اداره ارشاد نهاوند عنوان کرد: از جمله برنامه‌های جنبی جشنواره برگزاری نشست نقد و بررسی گروه‌های تئاتر است که در پایان هر نمایش اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه بر اجرای نمایش‌های صحنه‌ای که در هر روز سه گروه در ۲ نوبت صبح و عصر اجرای نمایش دارند، سه گروه نمایش خیابانی نیز در محوطه اداره ارشاد به اجرای نمایش خواهند پرداخت.

لازم به ذکر است؛ صبح امروز نمایش «مجلس شاه‌کشی به روایت عکاس‌باشی» به کارگردانی اتابک مهراد از نهاوند اجرا و بعد از پایان نمایش جلسه نقد و بررسی آن برگزار شد.

همچنین نمایش خیابانی «آش باران» به کارگردانی مهرداد کاووسی‌حسینی از همدان اجرا شد.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان همدان با شرکت ۹ گروه نمایش صحنه‌ای و سه گروه نمایش خیابانی از صبح امروز در نهاوند آغاز به کار کرد و به مدت سه روز با معرفی گروه‌ها و چهره‌های برتر ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان