اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. شهريور 1396 - 22:50   |   کد مطلب: 26535
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران همدان با بیان اینکه اعتبار ساخت تندیس شهید آیت الله مدنی تخصیص نیافته است گفت: بیستم شهریورماه به مناسبت سالگرد شهادت شهید مدنی مراسمی در بیت ایشان در همدان برگزار می‌شود.

به گزارش صبح الوند، ناصر عارف در گفت‌و‎گو با خبرنگار تسنیم در همدان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت‌الله مدنی اظهار داشت: شهید مدنی در دوران شکوفایی انقلاب در هدایت و بیداری و رهبری جوانان و مردم همدان نقش بسیار اساسی داشت به گونه‌ای که با رهبری و هدایت‌گری ایشان تانک‌های رژیم پهلوی که به سمت تهران می‌رفتند متوقف شدند.

وی با اشاره به اینکه شهید مدنی در خاطره مردم همدان همیشه به نیکی باقی مانده بیان کرد: رفتار، مشی و اخلاق ایشان باید همیشه الگویی برای جوانان ما باشد و با توجه به اینکه پیکر مطهر ایشان در قم مدفون است هر ساله به یاد ایشان مراسمی را با حضور مسئولان و خانواده‌های شهدا در بیت شهید مدنی برگزار می‌کنیم.

مدیرکل بنیاد شهید همدان با اشاره به اینکه ساخت تندیس شهید مدنی بر عهده بنیاد شهید است گفت: محل جا نمایی تندیس شهید مدنی در گلزار شهدا پیش بینی شده ولی ساخت تندیس نیازمند اعتبار است که هنوز تخصیص نیافته است.

عارف با بیان اینکه اعتبار ساخت تندیس قرار بود از محل اعتبارات تملک دارایی استان باشد عنوان کرد: از میزان 120 میلیون اعتباری که برای ساخت این تندیس پیش‌بینی شده بود تاکنون 15 میلیون تومان تخصیص داده شده که جوابگو نیست.

وی تصریح کرد: در صورت تأمین اعتبار مابقی کار تندیس انجام و برای رونمایی آماده می‌شود ضمن اینکه در حال پیگیری هستیم تا 50 میلیون تومان از آن نیز تخصیص یابد.

مدیرکل بنیاد شهید همدان با بیان اینکه مسئولیت نگهداری از بیت شهید مدنی با بنیاد شهید است افزود: درب بیت شهید مدنی به روی همه مردم باز است و مردم می توانند از آن بازدید داشته باشند.

عارف علت اینکه چرا از این مکان به عنوان مرکز فرنگی استفاده نمی‌شود گفت: چون مکان از نظر فضا وسعت ندارد و تنها برای بازدید می توان از آن بهره گرفت البته هیئت‌های مذهبی شب‌های چهارشنبه در بیت شهید مدنی برنامه‌ای را برگزار می‌کنند.

وی از برگزاری برنامه‌ای با حضور خانواده‌های شهدا و مسئولان استانی در بیت شهید مدنی خبر داد و گفت: این مراسم بیستم شهریور ماه برگزار می‌شود.

عارف بیان کرد: علما و روحانیون پیروان مکتب تشیع هستند و شیوه‌های رفتاری آنان باید سرمشق و الگویی برای جوانان باشد و این الگو برای آنها تبیین شود چرا که در راه دین اسلام از جان گذشتند و در زمان حیات مبارک نیز در ارتقای سطح فرهنگی و ترویج آموزه‌های دینی و آشنا ساختن جامعه با مبانی انقلاب نقش داشتند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان