اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

11. شهريور 1396 - 20:58   |   کد مطلب: 26448
رئیس شبکه لرزه‌نگاری استان همدان:
۶۵ درصد زلزله‌‌های استان همدان در نهاوند رخ داده است
رئیس شبکه لرزه نگاری استان همدان گفت: گسل زلزله خیزی که در نهاوند وجود دارد این شهر را در موقیعت استراتژیکی خاصی قرار داده و بیش از ۶۵ درصد زلزله‌های استان در نهاوند و حوالی مجاور این شهر رخ داده است.
زلزله در نهاوند

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم,  محمد تیموری ظهر امروز  در جلسه مدیریت بحران شهرستان نهاوند که با حضور مسئولان استان و شهرستان نهاوند در محل فرمانداری این شهر برگزار شد، اظهار داشت: از سال 90 تاکنون بیش از 65 درصد زلزله‌های استان همدان در شهرستان‌های جنوبی به‌ویژه در نهاوند و فیروزان رخ داده است.

وی تصریح کرد: از سال 1390 تاکنون هزار و 15 زمین لرزه در بخش جنوبی استان، 265 مورد در بخش میانی استان و 294 مورد زلزله در بخش شمالی استان رخ داده است.

تیموری افزود: اکثر زلزله‌هایی که در بخش میانی استان همدان رخ می‌دهد مربوط به گسل زلزله نهاوند است و از سال 1390 تاکنون 64 درصد زلزله‌هایی که در استان رخ داده است مربوط به جنوب استان بوده است.

وی عنوان کرد: شهر نهاوند، فیروزان و گیان در منطقه زلزله‌ خیزی واقع شده‌اند که همین مهم لزوم و اهمیت مقاوم سازی منازل مسکونی و روستایی را در این شهرستان نشان می‌دهد.

رئیس شبکه لرزه نگاری استان بیان کرد: ما رصد دائمی زلزله را در این نقاط انجام می‌دهیم ولی این رصد مانع از وقوع زلزله نخواهد بود و فرماندار و مسئولان باید توجه ویژه‌ای به بحث مقاوم‌سازی در این مناطق داشته باشند زیرا زلزله‌های تاریخی بزرگی در این منطقه‌ رخ داده است.

تیموری تاکید کرد: شهرستان نهاوند از لحاظ زلزله خیز بودن یک منطقه بسیار فعال است و تا وقوع زلزله باعث ایجاد آسیب جدی در این منطقه و پشیمانی نشده باید تدابیر لازم در این زمینه اندیشیده و خصوصا مقاوم‌سازی منازل این منطقه مورد توجه جدی قرار بگیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان