اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. مرداد 1396 - 22:37   |   کد مطلب: 26336
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان:
سالانه ۱۷۷ تن عسل در شهرستان همدان تولید می‌شود‌
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه سالانه ۱۷۷ تن عسل در شهرستان همدان تولید می‌شود گفت: ۲۱۵ زنبور دار در شهرستان همدان مشغول فعالیت هستند.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، جواد رشیدی بعد از ظهر امروز در مراسم جشن برداشت عسل در زنبورستان آدای اظهار داشت: در سال زراعی 95 تولید عسل در شهرستان همدان 177 تن بوده که در شهرستان همدان 18 هزار و 840 فروند کلونی صنعتی وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه 215 زنبوردار در شهرستان همدان فعالیت دارند بیان کرد: سرانه مصرف عسل برای هر نفر در سال 960 گرم است و میانگین تولید عسل به ازای هر کندو به طور میانگین 10 کیلوگرم است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با بیان اینکه درصد سهم تولید از استان 10 درصد است عنوان کرد: شهرستان همدان رتبه پنجم را در تولید عسل در سطح استان دارد.

وی افراد تحت پوشش بیمه را در این حرفه 21 نفر اعلام کرد و افزود: 40 زنبوردار در شهرستان همدان با مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر، 22 زنبوردار فوق دیپلم، 60 زنبوردار دیپلم و 93 زنبوردار زیر دیپلم هستند.

رشیدی بیان کرد: امسال 200 زنبوردار به همراه افراد مبتدی آموزش‌هایی در مورد حرفه زنبورداری سپری کردند که این آموزش‎ها از سوی نظام صنفی و شرکت دشت خضرا بوده که طی آن گواهینامه پایان دوره به آنها اعطا شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان با تأکید بر اینکه زنبورعسل اندیکاتوری مهم برای نشان دادن سلامت شهرها است عنوان کرد: بیش از 30 درصد تولیدات گیاهی مدیون زنبورعسل است و باید زنبورعسل را در باغات، مزارع و حواشی شهر داشته باشیم چراکه در کنار کمک به تولید عسل می‌توان از آمار زنبورها به سلامت شهر نیز پی برد.

رشیدی تصریح کرد: با توسعه مشاغل خانگی سعی شده زنبور داری کوچک در باغات اطراف شهر توسعه پیدا کند و خوشبختانه در شهرستان همدان زنبورداری از کارهای بسیار خوب است. و به اینکه حجم بزرگی را رد بر گیرد بستگی ندارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان