اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

30. مرداد 1396 - 9:02   |   کد مطلب: 26298
مدیر منطقه یک شهرداری همدان اجازه افتتاح برج زاگرس را به دلیل مشخص نبودن مکان پارکینگ نداد .
در گفتگوی تفصیلی باذمدیر منطقه یک شهرداری همدان مطرح شد

به گزارش صبح الوند، پروژه پیاده راه بوعلی به گفته برخی کارشناسان پروژه ای موفق بوده است اخیرا نیز پروژه پیاده راه اکباتان به میدان امام خمینی (ره) کلنگ زنی شد ه و در آینده به بهره برداری میرسد اما و اگرهایی در خصوص این پروژه وجود دارد همچنین مسئله پارکینگ برج سعیدیه و برج زاگرس نیز در هاله ای از ابهام قرار دارد که با گفتگو با امیر فتحیان نسب مدیر منطقه یک شهرداری همدان برخی از سوالات بی جواب نماند/

 

*در خصوص پروژه پیاده راه اکباتان و هدف از اجرای این پروژه را بفرمایید؟

پیمانکاری پروژه پیاده راه اکباتان مدتها پیش  گرفته شد و مشغول فعالیت هستند .این پروژه پیشرفت خوبی داشته و امیدواریم تا عیدنوروز پباده راه امام را به عنوان عیدی به مردم همدان تحویل بدهیم. این پروژه ،مهمترین محور گرشگری شهر از میدان آرامگاه به سمت  تپه  هگمتانه ختم می شود و مسجد جامع همدان ، بازار و مسیرهای پر تردد همدان منتهی می گردد  و  با  تبلیغات خوب بهترین بهره برداری را از پیاده راه تجاری - تفریحی و تاریخی مسیر داشته باشیم.

 

*المان میدان امام (ره) چه زمانی برداشته خواهد شد؟

المانی که در سالهای اخیر نصب شده درحال جمع آوری است و مقرر شدتا در باغ موزه دفاع مقدس نصب شود .

 

 

*یکی از گلایه ها آماده نبودن بستر مناسب برای اجرای طرح پیاده راه اکباتان است و برخی معتقدند این امر باری بردوش شهرداری و شورای پنجم است نظر شما در این خصوص چیست؟

ازنظر بنده این روند باید مدتها پیش شکل می گرفت ، متاسفانه شهرهمدان با وجود اینکه شهری تاریخی و توریستی است اما نسبت به موضوع توریست بی اهمیت برخورد شده است ، بی اهمیتی به شادی ، نشاط و انسان محوری در این شهر وجود دارد . این اقدام با حمایت شورای شهر سابق و فعلی پیگیری می شود و مدیریت شهری با عزمی راسخ تر به دنبال پروژهای جدید گام بر خواهد داشت.

 

بلوار ارم نیز باید پیاده محور شود نه پیاده راه چرا که باید کماکان وسایل نقلیه در این مسیر تردد داشته باشند و باید گفت اولویت در این بلوار  پیاده روی و سواره روی خواهد بود.

 

این بلوار از نظر گردشگری نیز حایز اهمیت بوده و این موضوع راهم باید در نظر گرفت که این بلوار مکانی برای جولان وسایل نقلیه  یا اتوبان نخواهد بود.

 

حوزه پیاده روی و محیط زیستی بلوار ارم مهم بوده و از اهداف این است که این بلوار به دره مرادبیگ متصل شود.

 

*اصناف و تاکسی ران ها از ایجاد پیاده راه در خیابان اکباتان گله مند هستند آیا تدبیری برای این قشر در نظر گرفته رشده است؟

در اخرین جلسه که در اتاق اصناف با حضور هیئت مدیره برگزار شد مشکلات این قشر بیان شده و اصناف این پروژه را تایید کرد زمانیکه پیاده راه بوعلی شروع شد دغدغه خاصی وجود داشت چرا که فشار اجتماعی و اصناف زیاد بود اما زمانیکه این پیاده رو آورده خوبی برای اصناف به همراه آورد  به این پروژه ها امیدوار شده و همین روند در پیاده راه اکباتان  نیز پیش خواهد آمد در بحث تاکسیرانی نیز مکان و ایستگاه تاکسی ها مشخص شده مشخص شده است.

 

باید اضافه کنم در پیشرفت و تغییر چهره شهرانسان محوری و ماشین محوری  در یک مقوله نمی گنجد و بحث انسان محوری از مباحث پیش روی معماری و شهرسازی بوده که به دنبال محقق شدن این طرح هستیم و اجرای دو طرح پیاده راه بوعلی و اکباتان از این مقوله هستند.

 

اگر روند اجرا و احداث پیاده راه در همدان به تعویق بیفتد مردم شهر را از حقوق خود محروم کرده ایم و باید تاکید کرد که  فرهنگ شهرنشینی دچار تغییراتی شده و شادی محوری تاکید بیشتری یافته است .

 

 

*بحث پارکینگ برج سعیدیه و زاگرس به کجا رسید؟

بحث پارکینگ بزرگترین مشکل برج سعیدیه بود ،دوبار طبقات برج پلمپ شده وپرونده به دیوان عدالت رفت و بحث پارکینگ در کمیسیون ماده پنج در دست بررسی است ، مقرر شد تا ازخیابان رکنی دسترسی به پارکینگ وجود داشته باشد  و مالک به دنبال دسترسی به این منطقه است وتا زمانیکه  امکان تایید پارکینگ وجود نداشته باشد وضعیت بلاتکلیف خواهد بود.

 

برای برج زاگرس نیز پلاک جدید معرفی شده اما اجازه افتتاح نداده ایم با دادگستری نیز هماهنگ لازم انجام گرفته است.

 

 

*برج سعیدیه چقدر بدهی به شهرداری دارد؟

بدهکاری زمانی مشخص می شود که تخلفات به کمیسیون ماده صد برود و منجر به صدور رای جریمه شود که به دلیل مشکلات شهرسازی رای صادر نشد وتازمانیکه بحث پارکینگ حل نشده ونتواند رای جریمه بگیرد، رقم بدهی مشخص نخواهد بود.

 

باید اضافه کنم در مقاطع مختلف عوارض پرداخت شده  هم اکنون رای قطعی پلمب برج بوده تا بحث پارکینگ مشخص شود.

 

*آیا کم کاری از سوی شهرداری برای این دو پروژه صورت نگرفته است؟

دوبار این پروژه پلمپ شد اما زمانیکه پرونده به دیوان عدالت سپرده می شود باید روال قانونی طی شده و در حوزه شهرداری نیست ، در بحث برج زاگرس نیز اجازه افتتاح نخواهیم داد تا زمانیکه پارکینگ جانمایی ومشخص شود، الان چند مالک پیشنهاد پارکینگ داده و اگر در کمیسیون ماده 5 مصوب شود وارد فاز ساختمان برج می شویم و اگر نشود اجازه بهره برداری ندارد و در این خصوص با دادستانی هماهنگ شده است.

 

در برج زاگرس مکان یابی مشخص نشده اما در برج سعیدیه مکان یابی مشخص شده فقط دسترسی از معابر فرعی یا رکنی مورد تاکید کمیسیون ماده 5 قرار می گیرد تا هم دسترسی به مکان وهم در بحث ترافیک نیز  مشکلی بوجود نیاید . در خصوص برج زاگرس مالکین با سازمان بهزیستی قراراداد منعقد شده تا از زمین این سازمان  استفاده شود

 

*مهمترین پروژه های دوره چهارم شورای شهر همدان چه بوده است؟

فرهنگسرا ،  پل و پارک ها ی مناسبی در سطح شهر افتتاح شده اما  مهمترین پروژه ها پیاده راه بوعلی با حمایت شورای شهر دوره چهارم و هم چنین کلنگ زنی پیاده راه اکباتان به میدان امام خمینی  کار ماندگاری است و از مهمترین پروژه ها می باشند.

 

*چرا در پروژه پیاده راه بوعلی مشکلات معلولین  در نظر گرفته نشده است؟

حد فاصل میدان امام تا میدان بیمه 75 متر اختلاف سطح وجود دارد اما در پروژه پیاده راه  بوعلی یک سانت اختلاف سطح وجود ندارد ،آبنمای بوعلی که مانعی برای جامعه معلولین بود برداشته شده  و با کارشناسان بهزیستی در خصوص اجرای پروژه تعاملاتی انجام گرفت از طرفی ویلچر و لاین  حرکت برای معلولین مشخص شده و پیاده راه بوعلی بدون مشکل می باشدو در مقایسه با سایر مکان و خیابان های سطح شهر استانداردترین پیاده راه برای معلولین می باشد.

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان