اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. مرداد 1396 - 21:39   |   کد مطلب: 26274
امام جمعه همدان گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی از بین وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم به وزاری اصلح رأی اعتماد دهند.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم,  آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی- سیاسی جمعه این هفته شهر همدان با تأکید بر ضرورت توجه به عوامل مؤثر بر سلامت انسان اظهار داشت: بحث سلامت انسان در بدو تولد، مرگ و قیامت ادامه دارد بنابراین در صورتی که سلامت باشد، زندگی برای انسان لذت‌بخش است.

وی با بیان اینکه اعمال و رفتار والدین تأثیر مستقیمی بر فرزندان دارد، افزود: بر این اساس پدران و مادران باید به شیوه‌ای زندگی کنند که سلامت جسم، روح و روان و دین نوزادان خود را فراهم آوردند.

امام جمعه همدان تصریح کرد: گروه‌های تکفیری و تروریست‌های داعش از جمله افرادی هستند که سلامت آنها در زمان تولد تضمین نشده است و انسانیت و معنویت در وجود آنها نهادینه نشده و دست به جنایت‌های بسیاری می‌زنند.

وی از ازدواج به عنوان یکی از سنت‌های حسنه یاد کرد و گفت: خانواده‌ها باید جوانان را نسبت به تشکیل خانواده و ازدواج ترغیب کنند اما متأسفانه بسیاری از جوانان از ازدواج روی‌گردان شدند.

محمدی بیان کرد: لقمه حرام و عدم پرداخت خمس مال و زکات از عواملی هستند که سلامت تولد انسان‌ها را تهدید می‌کنند بنابراین لازم است برای داشتن جامعه‌ای سالم هر خانواده‌ای حلال و حرام را رعایت کند.

وی با اشاره به روز جهانی گرامیداشت مساجد عنوان کرد: متأسفانه امروزه مساجد با مدیریت‌های غلط کاربرد اصلی خود را از دست داده‌اند و تنها محل اقامه نماز شدند در حالی که مساجد براساس ضرورت‌ها یک پادگان نظامی برای پرورش افراد و مقابله با توطئه‌های دشمن است و علاوه بر آن مکانی برای فعالیت‌های فرهنگی، ورزشی و اجتماعی است.

خطیب جمعه همدان پیشرفت صنایع دفاعی ایران را عامل ترس آمریکا از قدرت کشور ما دانست و افزود: با تلاش نیروهای خلاق داخلی وضعیت امکانان صنایع دفاعی ایران در اوج خود قرار دارد و هر روز از میزان قدرت آمریکا کاسته می‌شود و دشمنان دیگر نمی‌توانند هیچ غلطی بکنند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم تنفیذ و تحلیف ریاست جمهوری و آغاز بکار دولت دوازدهم اظهار داشت: رئیس جمهور وزرای پیشنهادی خود را معرفی کرده است و حالا از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار داریم که سوابق و برنامه‌های وزاری پیشنهادی را به خوبی بررسی کنند و به وزاری اصلح رأی اعتماد دهند.

محمدی با گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به کشور گفت: شهدا و ایثارگران از ذخایر انقلاب اسلامی هستند و همه باید راه این افتخارات انقلاب اسلامی را ادامه دهیم.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان