اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

23. مرداد 1396 - 23:40   |   کد مطلب: 26224
مدیرعامل غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳:
۳۵۰ هزار تن گندم در استان همدان خریداری شد
مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه ۱۳ با اشاره اینکه از زمان شروع برداشت گندم در استان همدان ۳۵۰ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شده است، گفت: خرید تضمینی ۴۰۰ هزار تن گندم در استان پیش‌بینی شده است.

به گزارش صبح الوند، علیرضا رنجبرضرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: سطح زیر کشت گندم در استان همدان امسال 398 هزار هکتار از اراضی استان بود.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود تا پایان زمان برداشت 584  هزار تن گندم در استان همدان تولید شود، افزود: از این میزان تولید 400 هزار تن توسط دولت خریداری می‌شود.

رنجبرضرابی با بیان اینکه 85 انبار در قالب 31 مرکز خرید در استان گندم کشاورزان را تحویل گیری و خریداری می‌کنند، گفت: قبل از آغاز فصل خرید گندم اکیپی متشکل از کارشناسان ادارات مربوطه از مراکز ذخیره‌سازی گندم در استان بازدید کرده و انبارها و سیلوهای استاندارد را برای خرید و ذخیره گندم انتخاب کردند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه13 تأکید کرد: به منظور نظارت بیشتر بر روند خرید گندم و تحویل گیری محصول از کشاورزان  کلیه محمولات باید دارای معرفی‌نامه که در آن میزان تولید، سطح زیر کشت و مشخصات گندم تحویلی کشاورز باشند.

رنجبرضرابی با تأکید بر اینکه از ابتدای فصل خرید گندم در استان همدان تاکنون 350 هزار تن گندم از کشاورزان همدانی خریداری شده است، تصریح کرد: بهای این میزان گندم خریداری شده از کشاورزان 450 میلیارد تومان است.

وی عنوان کرد: در راستای نظارت بر امر خرید گندم در طول فصل خرید، چهار نفر در مراکز خرید مستقر می‌شوند که از بین آن‌ها دو نفر به عنوان عامل تشخیص و ذی‌حساب، یک نفر به عنوان مسئول کنترل کیفیت و یک نفر به عنوان ناظر حراست در مراکز حضور دارند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی منطقه13 بیان کرد: چند اکیپ بازرسی از مراکز سرکشی کرده و موارد مختلف خرید نظیر کیفیت، کمیت و غیره را بررسی می‌کنند.

رنجبرضرابی با بیان اینکه امسال بانک کشاورزی به عنوان بانک عامل در امر خرید تضمینی گندم انتخاب شده است، تأکید کرد: این بانک بابت دیون قبلی خود حق کسر هیچ‌گونه وجهی از بهای گندم کشاورزان را ندارد.

وی با اشاره به اینکه امسال بر خرید گندم ایرانی تأکید می‌شود، اظهار داشت: زیرا امسال واردات گندم خارجی به کشور نداریم.

رنجبرضرابی با تأکید بر اینکه نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری با چهار درصد افت مفید و 2 درصد افت غیرمفید، 13 هزار ریال خواهد است، گفت: قیمت هر کیلوگرم گندم تا دو درصد سن زدگی مشمول بخشودگی ‌است و بیش از آن بابت هر درصد 150 ریال از بهای گندم کسر می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان