اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. مرداد 1396 - 20:45   |   کد مطلب: 26190
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی همدان:
۴۰ هزار تن سیر در همدان برداشت می‌شود
معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی همدان گفت: حدود ۲۸۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت سیر است که پیش‌بینی می‌شود ۴۰ هزار تن سیر در همدان برداشت ‌شود.
۴۰ هزار تن سیر در همدان برداشت می‌شود

به گزارش صبح الوند، محمد شهرام پرورش در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: سیر محصول پایدار استان است و به لحاظ طعم و مزه محصول همدان برتری خاصی نسبت به سایر نقاط دارد.

وی با بیان اینکه سال گذشته 2117 هکتار سطح زیر کشت سیر بوده عنوان کرد: سال گذشته 31 هزار تن تولید سیر داشتیم و امسال با 2800 هکتار سطح زیر کشت پیش‌بینی تولید بیش از 40 هزار تن سیر را داریم.

پرورش صادرات سیر در سال گذشته را 3300 تن اعلام کرد و گفت: این میزان صادرات به ارزش 4.4 میلیون دلار بوده ضمن اینکه از 91 تا 95 صادرات سیر به صورت سالانه خوب بوده است.

وی با اعلام اینکه همدان در سیر خشک رتبه نخست کشور را دارد افزود: بیش از 70 درصد سیر کشور را تأمین می‌کنیم و امیدواریم امسال میزان سیر صادراتی بیشتر باشد و در تناوب محصوب کم آب بری است و زمینه مکانیزاسیون اقدامات در این راستا ایجاد شده و 60 درصد محصول به صورت مکانیزه کشت می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی همدان اظهار داشت: برای ایجاد و راه اندازی کارگاه بسته بندی و سردخانه سیر در حال پیگیری هستیم ضمن اینکه نگهداری و بسته بندی سیر مهمتر از صنایع تبدیلی آن است.

وی با اشاره به اینکه مصرف خانوار سیر نسبت به سیب زمینی بسیار پایین است گفت: سیر هزینه تولید بالایی دارد ضمن اینکه سطح زیر کشت سیر تر در استان همدان 246 هکتار با عملکرد 25 تن در هکتار است و  پیش‌بینی شده از اراضی زیر کشت سیر تر 6 هزار و 225 تن سیر برداشت شود.

پرورش با بیان اینکه برنامه تولید چغندر قند در استان همدان تولید 6 هزار هکتار از این محصول است، بیان کرد: پیش‌بینی شده که 7 هزار هکتار از اراضی کشاورزی در استان همدان زیر کشت چغندر قند برود و  پیش‌بینی می‌شود در استان همدان 350 تا 370 هزار تن چغندر قند تولید شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان