اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

19. مرداد 1396 - 23:19   |   کد مطلب: 26169
رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با بیان اینکه ۴۷ هزار و ۷۱۹ نفر بافند فرش در استان همدان فعال هستند، گفت:از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و ۳۶۰ نفر در حوزه فرش‌بافی تخت آموزش قرار گرفتند و در این رابطه ۹۲۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم, احمدعلی بابایی بعدازظهر امروز کارگروه تخصصی توسعه روستایی و عشایری استان همدان با اشاره به اینکه فرش‌بافی یکی از منابع اقتصادی روستاییان در همدان است، اظهار داشت: در صورتی که از حرفه فرش‌بافی در مناطق روستایی حمایت شود علاوه بر رونق اقتصادی در روستاها از مهاجرت آنها به شهرها نیز جلوگیری می‌شود.

وی عدم وجود مواد اولیه و مرغوب را یکی از مشکلات حوزه فرش دانست و افزود: با توجه به اینکه انواع فرش‌های ماشینی با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف وارد بازار شده است دیگر فرش‌دستباف بازاری برای فروش ندارد اما با این وجود همچنان تاجران داخلی برای تولید و خرید فرش به همدان مراجعه می‌کنند.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه تولید فرش‌دستبافت در همدان با آموزش‌های تخصصی همراه شده است، گفت: از ابتدای امسال تاکنون سه هزار و 360 نفر در حوزه فرش‌بافی تخت آموزش قرار گرفتند و در این رابطه 920 میلیون تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه افراد آموزش دیده در حوزه فرش‎بافی سریع وارد بازار کار می‌شوند، بیان کرد: برای رفع مشکلات و ارائه خدمات حمایتی بیشتر باید اداره فرش از چند مدیریتی خارج شود به طوری که امور مربوط به اداره فرش به سازمان میراث فرهنگی واگذار و از سازمان صنعت، معدن و تجارت جدا شود.

بابایی با بیان اینکه 47 هزار و 719 نفر بافند فرش در استان همدان فعال هستند، عنوان کرد: سالانه 17 هزار مترمربع فرش در استان همدان بافته می‌شود به طوری که سال گذشته 37 هزار مترمربع فرش در استان بافته شد.

وی از صدور 11 هزار مجوز مشاغل خانگی در استان همدان خبر داد و افزود: سال گذشته هشت میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه 15 هزار نفر بافنده فرش در استان همدان بیمه شدند، گفت: راه‌اندازی خانه‌های فرش در روستاها سبب متمرکز شدن کارگاه‌های فرش‌بافی در این مناطق می‌شود و این اقدام سبب ماندگاری این هنر دیرین و صنعت فرش می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان