اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

17. مرداد 1396 - 16:03   |   کد مطلب: 26150
پوستر کنگره علمی مفسر قرآن حضرت آیت‌الله آقا نجفی با حضور مسئولان استان، آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در همدان وآیت الله موسوی اصفهانی نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری در همدان رونمایی شد.
آیت‌الله آقا نجفی

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، ظهر امروز با حضور  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان، نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، استاندار و جمعی از مسئولان استانی جلسه هماهنگی بزرگداشت آیت‌الله آقا نجفی همدانی در استانداری همدان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله آقا نجفی اظهار داشت: نام انتخاب شده برای این کنگره باید به گونه‌ای باشد که بتواند عظمت شخصیت این عالم بزرگوار را نشان دهد.

آیت‌الله غیاث‌الدین طه محمدی با اشاره به مشکلات پیش آمده در دیگر کنگره‌های برگزار شده در استان افزود: لازم است در صورت نپذیرفتن آیت‌الله جوادی آملی برای سخنرانی در این کنگره با توجه به شناخت ایشان از این عالم بزرگوار پیامی از دفتر ایشان به همین مناسبت دریافت شود.

امام جمعه همدان بیان کرد: از آفت‌های برگزاری این دست مراسم این است که افرادی بخواهند خارج از برنامه سخنرانی کنند بنابراین از همین حالا برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کنید چرا که طولانی شدن مجالس سبب خستگی مردم می‌شود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری نیز با تاکید بر دعوت از مرجع عالیقدر آیت‌الله نوری همدانی گفت: ایشان همدانی بوده و با آیت‌الله آقا نجفی همدانی نیز آشنا هستند.

آیت‌الله سید مصطفی موسوی اصفهانی اظهار داشت: با توجه به شناخت و صحبت‌های مقام معظم رهبری از آیت الله آقا نجفی  همدانی مناسب است در صورت صلاحدید رهبری، پیامی از دفتر ایشان برای این مناسبت دریافت شود.

وی افزود: دعوت از برخی طلاب و فضلای قم و همدانی‌های مقیم این شهر برای شرکت در مراسم نیز می‌تواند فواید بسیاری مانند آشنایی آنها با سیره این عالم بزرگوار داشته باشد.

  مراسمی در شان آیت‌الله آقا نجفی همدانی برگزار شود

محمد ناصر نیکبخت  نیز در جمع اعضای شورای هماهنگی کنگره علمی مفسر قرآن آیت‌الله آقا نجفی همدانی اظهار داشت: همدان مدفن بزرگان، علما، عرفا و تاریخ سازان بسیاری است که آیت،الله آقانجفی یک تن از این بزرگان است.

استاندار همدان  با تاکید بر لزوم برگزاری شایسته این کنگره افزود: با توجه به اهمیت و جایگاه  بزرگان در جامعه یا ما باید وارد عرصه تجلیل از آنها نمی‌شدیم یا حالا که تصمیم به برگزاری این مراسم داریم می‌بایست مراسمی در شان این عالم بزرگ برگزار کنیم.

وی بیان کرد: تا به حال به پیشنهاد آیت‌الله محمدی نماینده ولی فقیه در همدان مراسم بزرگداشتی برای بوعلی سینا، میرسیدعلی همدانی و سیدجماال الدین اسدآبادی برگزار شده است و امسال نیز مراسم بزرگداشت باباطاهر برگزار می‌شود.

 استاندار تصریح کرد: آنچه تاکنون از آیت الله آقانجفی همدانی شنیده و یا خوانده‌ایم نشان می‌دهد ایشان جایگاه رفیع و بزرگی در جامعه داشته‌اند بنابراین مراسم بزرگداشت این عالم بزرگ نیز باید به صورت شایسته‎ای برگزار شود.

نیکبخت درباره میزان هزینه‌های این کنگره نیز عنوان کرد: ما در بخش اجرا و در بخش اعتبارات می‌توانیم موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی را در برگزاری این کنگره کمک کنیم چرا که از قبل اعتباری برای برگزاری این قبیل برنامه‌ها در استان در نظر گرفته شده است.

وی ابراز کرد: دیگر نهادهای دولتی و غیر رسمی نیز می‌توانند در برگزاری این کنگره ما را کمک کنند به ویژه سازمان صدا و سیما که با استفاده از ظرفیت شبکه‌های سراسری می‌تواند تبلیغ مناسبی برای برنامه انجام دهد.

*کنگره بزرگداشت آیت الله آقا نجفی آذرماه برگزار می‌شود

دبیر کنگره علمی آیت‌الله آقا نجفی همدانی نیز با تشریح اقدامات انجام شده توسط کمیته‌های شش گانه این کنگره گفت: با توجه به تغییرات انجام شده پیشنهاد می‌شود زمان برگزاری کنگره  از شهریورماه به 23 آذرماه امسال انتقال یابد و مطابق آن برنامه‌ریزی لازم انجام شود.

محمد کاظم حجازی اظهار داشت: در حال حاضر سفارش نگارش مجموعه‌ای از آثار آیت‌الله آقا نجفی به 3 مرکز تخصصی تفسیر قرآن کریم که دو مرکز زیر نظر آیت‌الله جوادی آملی و آیت‌الله ری شهری فعالیت می کنند داده شده است.

وی عنوان کرد: علاوه بر سفارش ساخت مستند از زندگی این عالم بزرگوار در قالب مستند حدیث سرو، امروز نیز از پوستر کنگرهد بزرگداشت این عالم بزرگوار نیز رونمایی می‌شود.

حجازی تصریح کرد: در کمیته علمی نیز سفارش نگارش چند مقاله به برخی اساتید مطرح کشوری مانند دکتر معارف، دکتر سیاوشی، دکتر نفیسی، دکتر عبداللهی، دکتر حسامی و دکتر هراتی که از مدرسان بزرگ در حوزه تفسیر و علوم قرآنی هستند داده شده است.

فراخوان ارسال مقاله به کنگره آیت‌الله آقانجفی از 20 مردادماه تا اول آبان ماه است

دبیر کمیته علمی این کنگره نیز بیان کرد: پیشنهاد می‌شود علاوه بر تجلیل از 4 مقاله برتر در کنگره، از آیت الله جوادی آملی برای سخنرانی در این همایش دعوت شود و در صورت نپذیرفتن ایشان نیز از یکی از آقایان مانند آیت‌الله العظمی سبحانی، آیت‌الله استادی، آیت‌الله صدیقی و یا حجت الاسلام فاطمی‎نیا  دعوت بعمل آید.

شعبانی تصریح کرد: در حال حاضر بازنویسی دو کتاب تفسیر کافی و تفسیر انوار درخشان از تالیفات آیت‌الله آقانجفی همدانی در دستور کار کمیته قرار گرفته و در تلاشیم تا چکیده‌ای از این کتاب را تالیف کرده و در اختیار عموم مردم بگذاریم.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان