اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. مرداد 1396 - 19:53   |   کد مطلب: 26021
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه اتاق بازرگانی همدان شهریور ماه ۹۰ ساله می‌شود گفت: اگر دولت گلوی فعالان اقتصادی را در بخش مالیاتی، بیمه و بانک رها کند آنها می‌توانند روی پای خود بایستند.
رئیس اتاق بازرگانی استان همدان

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، علی اصغر زبردست ظهر امروز در دومین نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی, صنایع, معادن و کشاورزی با حضور مدیرعامل بانک توسعه صادرات کشور و استاندار همدان اظهار داشت: 1800 واحد تولیدی مستقر در استان همدان داریم که 600 کارت بازرگانی و عضویت در همدان صادر شده است.

وی با بیان اینکه 67 درصد افزایش صدور کارت را ظرف مدت دو سال گذشته در استان همدان شاهد بودیم عنوان کرد: در ابتدای کار، اتاق بازرگانی استان همدان 400 نفر عضو داشت که در این مدت بیش از 60 درصد افزایش داشته و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

زبردست با اشاره به اینکه 16 تشکل قوی و خوب در سطح ملی داریم عنوان کرد: باعث افتخار همدان است که دومین نشست منطقه ای شمال غرب کشور مربوط به 5 استان به میزبانی این استان برگزار می‌شود و امیدواریم با خرد جمعی و هم افزایی بتوانیم برنامه جدی را برای استانهای غرب و شمال غربی کشور پیاده کنیم.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری استانهای این منطقه گفت: خوشحالیم که تبریز بریا سال 2018 به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی و همدان نیز در 2019 به عنوان پایتخت گردشگری آسیا معرفی می‌شود و این موارد ظرفیت‌های خوبی را برای فعالیت اتاق ایجاد می‌کند.

زبردست با بیان اینکه اکنون این منطقه در حلقه یک و دوم کشور قرار ندارد گفت: امیدواریم بتوانیم حلقه این 5 استان را به حلقه یک و دوم برسانیم ضمن اینکه در حوزه گردشگری باید این آهنگ جا به جایی مسافر را از مبدأ تغییر دهیم و تورهای گردشگران خارجی را به تبریز، همدان و غیره برسانیم.

 وی تولید ناخالص استان را 89 میلیارد ریال معادل 1.4 تولید ناخالص کشور اعلام کرد و تصریح کرد:در همدان 800 هزار تن تولید علوفه، 1200 تن فولاد، 23 هزار تن سیمان و داروهای گیاهی را داشتیم ضمن اینکه همدان در حوزه معادن در تولید سیلیس و دولومین رتبه سوم کشور را دارد.

رئیس اتاق بازرگانی استان همدان با بیان اینکه بانک‌ها راهگشای فعالان اقتصاید هستند، گفت: در بخش صادرات بخش خصوصی در ایران همانند سایر کشورها رونق نداشته‌ایم.

زبردست با بیان اینکه در حوزه پولی و ارزی در کشور مشکل داریم و نمی‌توانیم جا‌به‌جایی پول داشته باشیم افزود: بازار آسیاس میانه را از دست داده‌ایم و با وجود اینکه زحمت زیادی در کشورهای عربی متحمل شدیم ولی در حوزه بازار کشورهای عربی نیز نمی‌تواینم ورود پیدا کنیم.

وی تصریح کرد: برای تصاحب بازار قطر تا خواستیم حرکت کنیم ترکیه بازار قطر را تصاحب کرد و ما در جای خود ماندیم.

زبر دست با بیان اینکه هیچ منبع دیگری جز منایع بانکی برای فعالیت‌های اقتصادی تعریف نشده است، بیان کرد: تمام مشکلات اقتصادی فعالان این حوزه به بانک ها ارجاع داده می‌شود و از سوی دیگر انتظار کار قوی از این مجموعه می‌رود که اگر دولت گلوی فعالان اقتصاید را در بخش مالیاتی، بیمه و بانک رها کند آنها می‌توانند روی پای خود بایستند.

وی بیان کرد:استانهای شمال غرب آمیختگی فرهنگی و کاری را دارند و ظرفیت خوبی را با خرد جمعی ایجاد کنیم تا در بخش فعالان اقتصادی بویژه صادرات اقدامات خوبی در این منطقه انجام گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان