اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. مرداد 1396 - 23:46   |   کد مطلب: 25960
مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی همدان گفت: صادرات محصولات کشاورزی استان همدان در مدت ۳ ماهه نخست سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷.۵ درصد کاهش یافت.

به گزارش صبح الوند، مهدی نجفیان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با اشاره به میزان صادرات محصولات کشاورزی استان در مدت 3 ماهه سال 96 اظهار داشت: در این مدت 32 هزار و 704 تن محصول به ارزش 51 میلیون و 11 هزار دلار و ارزش ریالی 1655.9 میلیارد ریال از مبادی مختلف استان صادر شده است.

وی بیان کرد: این میزان محصول شامل 59 قلم کالا مقل سیب زمینی، کشمش، انواع بذر، هندوانه، صیفیجات، محصولات کارخانه‌ای و غیره به کشورهای اروپایی، حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر شده است.

نجفیان عنوان کرد: از این میزان صادرات به وزن 32 هزار و 704 تن و به ارزش 17 میلیون و 360 هزار دلار از گمرک همدان صادر شده و مابقی محصولات از 14 گلوگاه مرکزی و مبادی حمل و نقل خارج از استان صادر شده است.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی همدان با بیان اینکه در مدت سه ماهه نخست سال 95 میزان صادرات 55.24 میلیون دلار بوده است گفت: میزان صادرات امسال 7.5 درصد کاهش داشته که به سبب افزایش قیمت دلار بوده و با توجه به اینکه در مدت مشابه سال گذشته 35 هزار و 956 تن محصول صادر شده بود 9 درصد نیز از لحاظ وزنی کاهش صادرات داشته‌ایم.

نجفیان با بیان اینکه عمده محصولات صادراتی استان مربوط به سیب زمینی و کشمش بوده است، افزود: 10 هزار و 52 تن محصول سیب‌زمینی و هفت هزار و 280 تن کشمش از همدان صادر شده است.

وی بیان کرد: بیشتر محصولات صادر شده به ایتالیا شامل پوست و روده گوسفندی بوده ضمن اینکه گشنیز و رازیانه، عسل رب، گردو مغز گردو، خیارشور و خیار، محصولات لبنی، گیاهان دارویی، انواع نهال و غیره نیز در صادرات محصولات کشاورزی همدان مورد اقبال کشورهای خارجی بوده است.

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی همدان اظهار داشت: محصولات کشاورزی همدان به کشورهای روسیه، اوکراین، ارمنستان، ازبکستان، پاکستان، امارات، عراق، ایتالیا، کشورهای حوزه خلیج فارس، ترکیه و افغانستان صادر شده است.

نجفیان با اشاره به اینکه میزان صادرات دام زنده و گوشت قرمز به خارج به میزان بسیار محدود انجام می‌شود گفت: افزایش قیمت گوشت ربطی به صادرات ندارد چون طبیعتا به سبب بیماری‌هایی که امسال در دام و طیور شایع شد میزان صادرات به شدت کاهش یافته است.

انتهای پیام/ق

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان