اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

31. تير 1396 - 23:08   |   کد مطلب: 25952
رئیس موسسه غدیرشناسی گفت: گسترش فضای مجازی آسیب‌های اعتقادی در بین دانش‌آموزان را افزایش داد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام سعید شاه‌آبادی عصر امروز در نشست با مدیران آموزش و پرورش همدان با اشاره به اینکه فعالیت قریب به اتفاق تشکل‌های دینی مناسبتی است، اظهار داشت: تشکل‌های دینی روزمره کار می‌کنند و برگزاری جشنوارها، سوگواری‌ها و نمایشگاه‌ها در مناسبت‌های دینی و مذهبی رویکرد اکثر آنها در کشور است.

رئیس موسسه غدیرشناسی با بیان این سوال که تاکنون چه تعداد فراخوان برای مناظره بین پیروان مکتب ولایت و مخالفان داده شده است، عنوان کرد: تجربه و تحلیل بنده این است که تعداد مخالفین زیاد و افراد پای کار از طرف ما کم هستند.

وی با تاکید براینکه فلسفه موسسه غدیرشناسی در هفت سال گذشته به خاطر خلأهایی بوده است که در جامعه احساس می‌شد، افزود: رویکرد اکثر تشکل‌های دینی در کشور به نوعی تبلیغی و ترویجی است.

شاه‌آبادی با اشاره به اینکه امام صادق(ع) از طریق مناظرات، حقانیت دین را اثبات می‌کردند، تصریح کرد: ائمه اطهار(ع) متناسب با همان مقطع فعالیت انجام می‌دادند و اگر سیدالشهدا(ع) در زمان امام صادق(ع) حضور داشتند، همانگونه که حضرت عمل می‌کردند با مسائل برخورد می‌کردند.

رئیس موسسه غدیرشناسی با بیان اینکه باید حواسمان را جمع کنیم تا از آسیب‌ها در امان بمانیم، گفت: در حال حاضر در عصری زندگی می‌کنیم که هیچ عقیده‌ای در پشت مرزهای استان‌ها متوقف نمی‌شود که شاید زمانی اینگونه بود ولی اکنون مرزها برداشته شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه شبهات این روزها در حوزه ولایت‌ فقیه است، تصریح کرد: دشمن رگبار و سیل شبهه وارد می‌کند و کارخانه تولید شبهات راه انداخته است، این در حالیست که کارشناسان آنها مستند بر روی مسئله ولایت کار می‌کنند.

شاه‌آبادی در رابطه با اینکه آسیب‌ها در بخش دانش‌آموزی با توجه به گسترش فضای مجازی به مراتب بیشتر شده است، عنوان کرد: اکنون باید معلمان، پدران و مادران به مسائل اعتقادی مجهز باشند و اگر به مسائل جوانان و نوجوانان اهمیت داده نشود آسیب‌ها بسیار است.

رئیس موسسه غدیرشناسی با اشاره به اینکه دشمن حق دارد از ولایت عصبانی باشد، گفت: ما سرمایه‌دارترین مردم جهان هستیم ولی دشمن این موضوع را زودتر از ما درک کرده است که چه سرمایه ارزشمندی در اختیار داریم و بیکار ننشسته و گوهر ولایت را نشانه گرفته است.

وی با بیان اینکه ما باید نیازسنجی را سر لوحه کار خود قرار دهیم، افزود: از سال 89 که فعالیت ما شروع شده است، در 21 شهر، بیش از 10 هزار نفر در کلاس‌ها آموزش دیده‌اند و در این مورد از کسی حمایت مالی نگرفته‌ایم.

شاه‌آبادی با تاکید بر اینکه سال گذشته 250 روز از سال را در جنوب کشور گذراندیم، تصریح کرد: تجربه‌ای که به دست آمد این بود که می‌توان از اهل بیت(ع) برای اهل‌ سنت گفت، بدون آنکه خدشه و یا چالشی به وحدت میان مسلمانان وارد شود.

رئیس موسسه غدیرشناسی با اشاره به اینکه کار تبلیغی کُند ولی در عین حال عمیق است، گفت: در کردستان 87 درصد از مسئولان استانی از ایجاد موسسه غدیر در این منطقه استقبال کرده، که با یاری پروردگار امسال نیز پنج استان دیگر به مجموعه غدیر اضافه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید یک ایده کارگاه قصه‌گویی غدیر برای معلمان مهدهای کودک‌  برنامه‌ریزی شود، عنوان کرد: باید شما به ما بگویید که از ظرفیت‌های معنوی چگونه می‌توان بهره لازم را برد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان