اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

7. تير 1396 - 23:37   |   کد مطلب: 25639
دادستان تویسرکان با بیان اینکه جمعیت کیفری دادگستری تویسرکان ۱۶ درصد کاهش یافت گفت: در سه ماه نخست امسال ۵۴ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان کشف شده و ۸۴ نفر نیز دستگیر شده‌اند.
جمعیت کیفری دادگستری تویسرکان ۱۶ درصد کاهش یافت

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمد طرهانی بعد از ظهر امروز در آیین بزرگداشت شهید بهشتی و هفته قوه قضاییه در جمع مردم تویسرکان اظهار داشت: مهمترین اولویت قوه قضائیه مقوله حبس زدایی است که براساس منویات رهبر معظم انقلاب در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: مجازات حبس و زندان معضلات فراوانی برای زندانی و خانواده‌های آنها به دنبال دارد که اجرای طرح حبس زدایی بسیاری از این مشکلات را کاهش می دهد.

طرهانی با اشاره به رونق فعالیت انجمن حمایت از زندانیان در تویسرکان در دو سال اخیر افزود: این انجمن در سال 95 برای آزادی زندانیان جرائم غیر عمد رقمی معادل 80 میلیون تومان جمع‌آوری کرد.

وی گفت: همچنین با اجرای طرح نسیم مهر اعتباری معادل 50 میلیون تومان بری آزادی زندانیان جرائم غیر عمد در تویسرکان جمع آوری شد.

طرهانی اولویت دوم در سیاست‌های اجرایی قوه قضاییه را مبارزه با مواد مخدر عنوان کرد و افزود: میزان کشفیات انواع مواد مخدر در شهرستان تویسرکان در سال 95، 140 کیلوگرم همراه با دستگیری 210 نفر بوده و در سه ماه نخست امسال نیز 54 کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان کشف شده و 84 نفر نیز دستگیر شده‌اند.

وی گفت: اکنون دو نفر از قاچاقچیان مواد مخدر در تویسرکان محکوم به اعدام شده‌اند که در انتظار اجرای حکم به سر می‌برند.

طرهانی همچنین از اجرای طرح نظارت بر ضابطین قضایی با هدف رعایت حقوق شهروندی خبر داد و بیان کرد: استانداردسازی بازداشتگاه‌های تویسرکان در راستای اجرای این طرح به  در دستور کار قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: ظرفیت کمپ اجباری معتادان متجاهر در شهر همدان پایین است و بسیاری از معتادان به مواد مخدر توانایی پرداخت هزینه‌های کمپ‌های اعتیاد در تویسرکان را ندارند.

طرهانی افزود: به همین دلیل توافقنامه‌ای با تشکل مردم نهاد ان. ای در تویسرکان با برخورداری از سه هزار و 200 نفر عضو منعقد شده که بر اساس آن افراد عضو این انجمن هر هفته مورد آزمایش قرار گرفته و یک سال تحت نظارت این انجمن هستند.

وی اظهار داشت: همچنین حرکت به سوی احقاق حقوق عامه مردم مانند حق برخورداری از محیط زیست سالم بر اساس بند 156 قانون اساسی در دستور کار قوه قضاییه قرار دارد.

طرهانی عنوان کرد: 42 درصد از پرونده‌های ورودی به شورای حل اختلاف شهرستان تویسرکان به صلح و سازش انجامیده است.

وی شهید بهشتی را یکی از استوانه‌های انقلاب و نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: یکی از بزرگترین خدمات این شهید بزرگ، ایجاد نظام قضایی مبتنی بر احکام اسلام است.

طرهانی افزود: خون شهیدانی مانند شهید بهشتی، آیت الله قدوسی و یاران وفادار ایشان تداوم انقلاب اسلامی را بیمه کرده است.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان