اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. تير 1396 - 22:44   |   کد مطلب: 25634
رییس سازمان حج و زیارت استان همدان گفت: ۲۰۷۰ همدانی به حج تمتع امسال اعزام می‌شوند.

به گزارش صبح الوند، محسن ساغرچی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: امسال 2 هزار و70 نفر از مردم همدان از 10 تا 15 مردادماه برای شرکت در حج تمتع به عربستان سعودی اعزام می‌شوند.

 وی افزود: 15 کاروان به همراه 15 مدیر متولی اعزام حجاج همدانی به حج تمتع بوده و 40 نفر از عوامل اجرایی و 15  روحانی نیز آنها را همراهی می‌کنند.

رییس سازمان حج و زیارت همدان بیان کرد: کلاس‌های آموزشی مسئولان کاروان‌ها و عوامل اجرایی برگزار شده و تا کنون 10 جلسه آموزشی را نیز سپری کرده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای متقاضیان شرکت در حج تمتع امسال عنوان کرد: برای این افراد نیز در سطح استان دوره‌های آموزشی لازم برگزار شده است.

ساغرچی درباره وضعیت اعزام متقاضیان به حج عمره نیزگفت: اعزام حجاج همدانی به عمره مفرده همانند دیگر حجاج ایرانی به نوع رفتار مسئولان عربستانی در حج تمتع امسال بستگی دارد و در نهایت نیز این مسئولان کشوری هستند که در این باره تصمیم می‌گیرند .

وی درباره اعزام کاروان‌های زیارتی به عتبات عالیات نیز ابراز کرد: در ماه مبارک رمضان به جز تعداد محدودی، اعزام کاروان‌ها عتبات عالیات متوقف شد که با خروج از ماه رمضان اعزام مجدد آنها به کربلای معلی آغاز می‌شود.

رییس سازمان حج و زیارت همدان با اشاره به استقبال مردم برای سفر به کربلا تصریح کرد: از ابتدای سال 96 تا کنون 150 کاروان از استان همدان به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.  

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان