اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. تير 1396 - 22:29   |   کد مطلب: 25632
امام جمعه تویسرکان گفت: شهرستان تویسرکان با برخورداری از قدمت بالای تاریخی، فرهنگی و پیشینه درخشان معنوی استحقاق برخورداری از یک حوزه علمیه بزرگ و ممتاز را دارد و کیفیت آموزش در حوزه‌های علمیه تویسرکان فدای کمیت نشود.

به گزارش صبح الوند، 

حجت‌الاسلام مرتضی موحدی صبح امروز در جمع طلاب و روحانیون تویسرکان اظهار داشت: حوزه علمیه تویسرکان از قدمت بالایی برخوردار است و محل تحصیل و فعالیت علمی بسیاری از شخصیت‌های ممتاز و فاضل بوده است.

وی بیان کرد: زیبنده نیست که تویسرکان با برخورداری از ظرفیت‌های بالای فرهنگی و دینی از نظر کمی و کیفی از حوزه علمیه مطلوبی برخوردار نباشد.

موحدی با اشاره به اینکه باید بستر لازم برای حضور طلبه‌های ممتاز علمی و اخلاقی از دیگر مناطق کشور برای حضور در حوزه علمیه تویسرکان فراهم شود افزود: کیفیت آموزش در حوزه‌های علمیه نباید فدای کمیت شود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ساختمان جدید حوزه علمیه تویسرکان با عنوان امام حسن مجتبی(ع) گفت: مرحله سفت کاری این ساختمان تمام شده اما به دلیل کمبود اعتبارات مالی روند تکمیل آن فعلاً متوقف شده است.

امام جمعه تویسرکان اظهار داشت: تاکنون نیز مراحل ساخت حوزه علمیه امام حسن مجتبی(ع) تویسرکان عموماً از طریق کمک‌های مالی خیران ساخته شده و از اعتبارات دولتی چیزی عاید این طرح نشده است.

وی تصریح کرد: استاندار همدان قول مساعد اختصاص یک میلیارد تومان برای پیشبرد مراحل اجرایی ساخت حوزه علمیه تویسرکان را داده بود اما هیچ اعتباری در این زمینه داده نشد.

موحدی با بیان اینکه اکنون با اعتبار 500 میلیون تومان نیز می‌توان حوزه علمیه تویسرکان را تا مهرماه امسال آماده بهره‌برداری کرد گفت: فعلاً که از همه راه‌های مشروع و ممکن و رایزنی با خیران به دنبال تأمین این اعتبار هستیم.

وی همچنین به اهمیت فعالیت فرهنگی و تبلیغی روحانیون و طلاب در راستای تحقق شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال تاکید کرد و افزود: فرهنگ‌سازی در این زمینه باید به گونه‌ای انجام شود که مردم بر روی استفاده از کالاهای داخلی تعصب پیدا کنند.

موحدی تاکید کرد: اگر اقبال عمومی به سمت و سوی استفاده از کالاهای داخلی زیاد شود خود به خود شاهد افزایش کیفیت کالاهای داخلی هستیم.

وی گفت: روحانیت وظیفه دارد به منظور تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ذائقه مردم در استفاده از کالاهای خارجی را عوض و استفاده از کالاهای داخلی را ترویج کند.

در این نشست امام جمعه تویسرکان از تلاش‌های حجت الاسلام بهرامی مدیر کنونی حوزه علمیه تویسرکان تقدیر کرد و از حضور حجت‌الاسلام امیر امیری به عنوان مدیر جدید حوزه علمیه تویسرکان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

به گزارش تسنیم قدمت حوزه علمیه تاریخی شیخ علیخان زنگنه تویسرکان به بیش از 350 سال پیش برمی‌گردد اما این ساختمان به‌دلیل عمر بالا و فرسودگی بخش‌های مختلف آن، فضای مناسب و مطلوبی برای تحصیل طلاب عمومی نیست و نیاز ساخت یک مدرسه جدید و با امکانات جنبی بیشتر برای طلاب علوم دینی در تویسرکان احساس می‌شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان