اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

6. تير 1396 - 22:26   |   کد مطلب: 25631
مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان مطرح کرد
حضور ۳ هزار نفر از مردم همدان در اعتکاف رمضان
مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان گفت: امسال در اعتکاف ماه رمضان نزدیک به ۳ هزار همدانی شرکت کردند

به گزارش صبح الوند، 

مهدی صلواتیان در گفت‌وگو با خبرنگارتسنیم در همدان، اظهار داشت: در اعتکاف ماه رمضان نزدیک به 3 هزار نفر در 13 مسجد استان همدان معتکف شدند.

 وی افزود: در دهه پایانی ماه مبارک رمضان 3 دوره اعتکاف سه روزه برگزار شد که به دلیل مهیا نبودن زیر ساخت‌های مناسب در مساجد استان به ویژه مسجد جامع شهر همدان میزان شرکت کنندگان در این مراسم معنوی کاهش یافت.

مسئول ستاد مردمی اعتکاف همدان عنوان کرد: 13 مسجد در سطح استان و 4 مسجد در سطح شهرستان همدان پذیرای معتکفان ماه رمضان بوده و برنامه‌هایی مانند محافل انس با قران کریم، سخنرانی مسابقه و غیره را برگزار کردند.

وی گفت: به جز شهرهمدان که برگزار کننده سه دوره اعتکاف از 21 تا 29 رمضان بود دیگر شهرستان‌های استان هر کدام یک و یا دوره اعتکاف را در مساجد تعیین شده برگزار کردند.

صلواتیان ابراز کرد: دور دوم اعتکاف در همدان با تخفیف مناسب ویژه دانش‌آموزان برگزار شد و قرار است از سال‌های آینده نیز این برنامه در دور دوم اعتکاف ماه رمضان ویژه دانش‌آموزان و دانشجویان برگزار شود.

وی با اشاره به حضور 1500 معتکف در مسجد جامع شهر همدان تصریح کرد: متاسفانه به دلیل برنامه‌های عمرانی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کماکان 40 چشمه سرویس بهداشتی در این مکان مسدود بوده و ما با کمبود فضا رو به رو هستیم که همین موضوع سبب کاهش میزان شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف شده است.

 انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان