اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

4. تير 1396 - 15:28   |   کد مطلب: 25612
رئیس اتاق اصناف همدان گفت: از بین تخلفات به ثبت رسیده در همدان بیشترین میزان مربوط به عدم رعایت قانون مشتری مداری و همچنین گرانفروشی بوده است.
رئیس اتاق اصناف همدان

به گزارش صبح الوند، حمیدرضا فرسایی وحید در نشست خبری با اصحابه رسانه با بیان اینکه 150 اتحادیه صنفی  به حوزه اتوماسیون اداری مجهز هستند ، افزود: مکاتبات از طریق اتوماسیون انجام می گیرد.

 

وی با بیان اینکه شش کمیته بازرسی، حل اختلاف، کمیسیون بودجه، کمیسیون آموزشی ، کمیسیون فرهنگی و گردشگری و کمیسیون اقتصادی در اصناف مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: در حوزه بازرسی و نظارت نیز آنچه ابلاغ شده پیگیری خواهد شد.

 

رئیس اتاق اصناف همدان با اشاره به اینکه در حوزه نظارت و بازرسی به صورت شکایت محور ورود کرده ایم، افزود: اصناف با نیروی انتظامی و مبارزه با قاچاق کالا در زمینه نظارت (شکایت محور) ورود کرده است.

 

وی در بحث بازرسی به سامانه 1000127 اشاره کرد و ادامه داد: مردم با ارسال پیامک به این سامانه می توانند در بحث بازرسی، نظارت و تخلفات ما را یاری رسانند.

 

فرسایی وحید نظارت مردم بر اصناف را بهترین نوع نظارت دانست و ادامه داد: اگر شکایتی به این سامانه ارسال شود در کمتر از سی ثانیه ترتیب اثر داده خواهد شد.

 

*برخورد نامناسب اصناف بیشترین آمار شکایت

وی با بیان اینکه مشتری مداری و تکریم ارباب رجوع جزء اولویت ها می باشد، افزود: متاسفانه برخورد نامناسب با مشتری از دلایل نارضایتی ارباب رجوع می باشد.

 

وی با اعلام اینکه در اردیبهشت ماه سالجاری 813 پیامک به سامانه 1000129 ارسال شد، اضافه کرد: از این میزان 353 تخلف ثبت و 69 مورد به رضایت ارباب رجوع منجر شد و 73 مورد نیزبه تعزیرات ارجاع داده شد.

 

رئیس اتاق اصناف همدان با بیان اینکه در خرداد ماه سالجاری 860 پیامک دریافت شد، خاطرنشان کرد: از این تعداد 402 مورد تخلف ، 168 مورد رضایتمندی ارباب رجوع و 42 مورد نیز به تعزیرات ارجاع داده شد.

 

*مشکلی در ارزاق عمومی مردم وجود ندارد

فرسایی وحید با بیان اینکه مشکل خاصی در ارزاق عمومی مردم وجود ندارد، تصریح کرد: کمیته نرخ گذاری گوشت قرمز با همکاری سازمانهای مربوطه وارد عمل شده و کمیته نظارت این فرآیند را نظارت خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه در آستانه عید سعید فطر نظارت بر اماکن و واحدهای صنفی بیشتر خواهدشد، اذعان کرد: نانوایی، سالن های غذاخوری، به طور کامل رصد خواهند شد.

 

رییس اتاق اصناف همدان  با اشاره به تعطیلات عید سعید فطر فعالیت  پاساژ و مراکز خرید مهم در میادین اصلی شهر را مورد تاکید قرار داد و افزود: شش تیم نظارتی بر این مهم نظارت خواهند داشت.

 

وی به فعالیت اتحادیه صنفی نانوا، رستوران، مرغ و گوشت و همچنین تعمیرات اتومبیل در ایام تعطیلات عید فطر تا روز جمعه اشاره کرد و ادامه داد: کلیه مراکز خرید در ایام تعطیلات فعال خواهند بود.

 

*نظارت بر نرخ پارکینگ ها از اولویتها است

رئیس اتاق اصناف  همدان در پایان نظارت بر نرخ پارکینگ ها را از اولویتها برشمرد و اذعان کرد: این هدفی است که ما در رسیدن به آن تلاش خواهیم کرد.

 

لازم به ذکر است سامانه 1000127 با هدف رعایت حقوق مصرف کننده و ومشتری مداری راه اندازی شده و شهروندان درصورت نارضایتی از واحد صنفی می توانند کد واحد صنفی به همراه کدتخلف را به سامانه ارسال نمایند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان