اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

1. تير 1396 - 23:36   |   کد مطلب: 25572
مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان:
۲۴.۹ درصد از آب تولیدی استان همدان هدر می رود
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه سرانه تولید آب در این استان ۲۳۰ لیتر در شبانه روز است، گفت: ۲۴.۹ درصد از آب تولیدی استان هدر می رود.
مدیرعامل شرکت آبفای استان همدان:

به گزارش صبح الوند به نقل از ایسنا، سیدهادی حسینی بیدار پنجشنبه یکم تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان زیرپوشش خدمات آب قرار دادند،اظهار کرد: سرانه مصرف آب در بخش خانگی ۱۶۰ لیتر در شبانه روز است.
وی با بیان اینکه خطای کنتور در استان  ۵ درصد است، تصریح کرد: هدر رفت ظاهری آب در استان ۱۰.۹ درصد و هدررفت واقعی نیز ۱۴درصد است.
وی ادامه داد: یک میلیون و ۹۷ هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش خدمات آب و ۷۷۵هزار نفر تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند.
حسینی بیدار با اشاره به اینکه ۲۹ شهر استان از خدمات آب این شرکت بهره مند هستند عنوان کرد: ۴۱۴ هزار مشترک آب و فاضلاب در استان همدان وجود دارد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با تاکید براینکه از ۱۷۵ حلقه چاه فعال آب استان تامین می شود، تصریح کرد: همچنین ۲ چشمه و ۲ رشته قنات و ۲ سد اکباتان و آبشینه آب مورد نیاز استان را تامین می کنند.
وی با بیان اینکه ۷۹ مخزن فعال در استان وجود دارد، خاطرنشان کرد: ۲۴ ایستگاه پمپاژ در ۶ مرحله آب شرب استان را پمپاژ می کند.
حسینی بیدار اظهار کرد: سالانه ۹۴ میلیون متر مکعب آب در بخش شهری تولید و ۷۳ میلیون متر مکعب نیز در این بخش مصرف می شود.
وی طول شبکه توزیع آب استان را ۲۵۵۴ کیلومتر دانست و  یادآور شد: ۴۵۸ کیلومتر خط انتقال، آب تامین شده استان را انتقال می دهند.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اینکه ۷۰ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار دارند، بیان کرد: ۲۷۶مشترک فاضلاب در استان وجود دارد.
‌وی تعداد ایستگاه های پمپاژ فاضلاب را ۸ ایستگاه اعلام کرد و گفت: ۱۲ شهر استان همدان دارای انشعاب فاضلاب بوده و ۸ تصفیه خانه نیز درحال بهره برداری است.
حسینی بیدار با بیان اینکه شرکت آبفای استان ۴۰ میلیارد تومان بدهی دارد، افزود: شرکت آبفا ۲۴ میلیارد تومان در بخش فاضلاب و ۱۵ میلیارد تومان در بخش آب به پیمانکاران خود بدهکار است.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته با وجود اینکه اعتبارات شرکت پایین بود در بخش آب ۱۵ میلیارد تومان به صورت تعهدی کار شد.
وی با اشاره به اینکه با بارشهای اخیر میزان ذخیره آب استان بهتر شده است، ادامه داد: رودخانه عباس آباد و خاکو نیز برای مصارف شرب وارد مدار شده است.
وی عنوان کرد: سال گذشته در برخی از شهرهای استان دچار تنش آبی بودیم به طوریکه در اسدآباد در نقطه سربه سر‌قرار داشت اما با اقدامات خوبی از جمله تغییر زوم بندی، جداسازی آب شرب از آبیاری فضای سبز و حفر چاه منجر شد دغدغه ای در این زمینه وجود نداشته باشد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه تویسرکان هنوز تصفیه خانه ندارد، تاکید کرد: طرح خوبی که توسط این شرکت به صورت امانی با۲۵۰ میلیون تومان اجرا شد باعث شد ۶۰ لیتر در ثانیه از سد سرابی برای مصرف شرب شهرستان تویسرکان برداشت شود.
حسینی بیدار افزود: تولیدی پساب تصفیه خانه همدان برای نیروگاه شهید مفتح ۲۰۰ لیتر در ثانیه بوده در صورتیکه نیاز نیروگاه۶۰۰ لیتر درثانیه پساب بود که در طول ۴ ماه توانستیم ۴۰۰ لیتر  به این میزان اضافه کنیم.
وی با اشاره به بازچرخانی ۱۷۲ میلیون متر مکعب آب در استان، بیان کرد: بازچرخه آب منجر به تقویت آبهای زیرزمینی دشت قهاوند و فامنین شده است.
وی یادآور شد: ۸۵ درصد مردم الگوی مصرف آب را رعایت می کنند که این موضوع به دلیل فرهنگسازی و آگاهی بخشی به مشترکین است.
حسینی بیدار گفت: ۶ درصد آب استان در بخش شرب شهر و روستا مورد استفاده قرار دارد و مابقی در بخش کشاورزی و صنعت استفاده می شود.‌
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با بیان اینکه 50 درصد از شبکه های فاضلاب اجرایی شده است، گفت: جمع آوری فاضلاب از سال 71 بر عهده شرکت آب و فاضلاب گذاشته شده است.
وی ادامه داد: با دریافت اعتبارات بیشتر، شبکه ها تکمیل خواهد شد و فاضلاب از طریق شبکه مدرن به تصفیه خانه منتقل خواهد شد.
حسینی بیدار با بیان اینکه سه یا چهار تخلف در جمع آوری فاضلاب از سوی مزارع سبزی کاری صورت گرفت، خاطرنشان کرد: برخوردهایی با متخلفین در سال قبل انجام شد و پس از آن بازرسی توسط شرکت آب و فاضلاب صورت می گیرد.
وی افزود: با پیگیری های صورت گرفته هیچ برداشتی از شبکه های فاضلاب شهری همدان وجود ندارد و هیچ گونه سبزی کاری از این طریق انجام نمی شود.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به اینکه استفاده از فاضلاب رودخانه در این مزارع تحت مدیریت شرکت آب و فاضلاب نیست، گفت: ظرفیت تولید نیروگاه پیش از انتقال پساب به 30 درصد رسیده بود اما سال قبل به تولید حداکثری رسید.
وی با اشاره به کیفیت پساب انتقالی به نیروگاه شهید مفتح، تصریح کرد: آب در نیروگاه در سه بخش صنعتی، آب مقطرگیری و بهداشتی است که در بخش بهداشتی باید از منابع آب زیرزمینی استفاده شود اما در بخش آب مقطر باید تجهیزاتی نصب شود تا بتوان از پساب استفاده کرد.
وی ادامه داد: در حال حاضر بیش از 280 لیتر در ثانیه پساب فاضلاب شهر همدان به نیروگاه شهید مفتح منتقل می شود و به محض اطلاع نیروگاه در صورت عدم کیفیت، پساب منتقل نخواهد شد که در طول سال شاید در یک یا دو نوبت چندساعته اتفاق بیفتد.
حسینی بیدار با بیان اینکه خروجی فاضلاب بیمارستان ها در استان کنترل می شود، خاطرنشان کرد: تصفیه خانه بیمارستان ها در مدار بهره برداری قرار دارد و نواقص در حال رفع است.
وی ادامه داد: فاضلاب بیمارستان ها وارد شبکه فاضلاب استان نمی شود و عاری از میکروب خواهد شد.
مدیرعامل آبفای استان با تاکید بر اینکه در مواردی شکستگی خطوط انتقال باعث قطعی ناگهانی آب و بدون اطلاع رسانی می شود، گفت: در برخی موارد فشار شبکه در ساعات شب کاهش می یابد که در مواردی به شکستگی خطوط می انجامد.
وی با اشاره بر اینکه 28 میلیون متر مکعب ظرفیت بازچرخانی آب در همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، کبودرآهنگ، اسدآباد، رزن و سرکان است، یادآور شد: دو آزمایشگاه در شهرستان های همدان و ملایر به عنوان آزمایشگاه های مادر فعالیت می کنند.
وی ادامه داد: دو سامانه گندزدایی در شهر همدان در حال بهره برداری است و در برخی شهرها نیز از نمک طعام برای گندزدایی به جای آب کلر استفاده می شود.
انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان