اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. خرداد 1396 - 23:07   |   کد مطلب: 25418
مدیر کل آموزش فنی حرفه استان همدان عنوان کرد:
شرکت ۴۴ هزار نفر از استان همدان در دوره‌های آموزش فنی و حرفه ای
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: طی سال گذشته ۴۴ هزار نفر از استان همدان در دوره‌های آموزش فنی و حرفه ای شرکت کردند.

به گزارش صبح الوند به نقل از مهر, علیرضا مهرابی بعدازظهر شنبه در آیین افتتاح آموزشگاه خصوصی فنی و حرفه ای رزن گفت: یکی از اهداف مهم فنی و حرفه ای آموزش و توانمند سازی افراد بیکار و هدایت آنها به بخش اشتغال خرد کوچک و متوسط است.  

وی اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد افرادی که به عنوان کارجو وارد فنی و حرفه ای شده اند در حوزه آموزشگاه آزاد و بخش دولتی مشغول به کار شده اند.  

مدیر کل آموزش فنی حرفه استان همدان از فعالیت ۱۸۹ آموزشگاه خصوصی و ۲۰ آموزشگاه دولتی فنی و حرفه ای در استان همدان خبرداد و گفت: آموزشگاه به بهره برداری رسیده در شهرستان رزن نهمین آموزشگاه بخش خصوصی این شهرستان است که در حوزه فناوری نو فعالیت می کند.  

وی با اشاره به ایجاد اشتغال برای ۱۰ هزار و ۱۳۶ نفر طی سال گذشته که دارای مدرک مهارت فنی و حرفه ای بوده اند، اظهار داشت: فنی و حرفه ای به سمت آموزش هایی می رود که با سرمایه گذاری کمتر اشتغال بیشتری ایجاد کند.

وی با اشاره به اینکه طی سال گذشته بیش از ۴۴ هزار نفر دوره آموزش های فنی و حرفه ای را در استان همدان گذرانده اند، گفت: تعداد هنرجویان معمولا در سال به نسبت دوره‌هایی که انجام میشود، متغیر است.  

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان عنوان کرد: ملاک دریافت اعتبارات اشتغال کم بهره در حوزه های مختلف داشتن گواهی مهارت فنی و حرفه ای است.  

وی با اشاره به اینکه فنی و حرفه ای در نظر دارد در بحث مشاغل کوچک با آموزش افراد جویای کار نیروهایی کار بلد را وارد جامعه کند، اظهار داشت: به دنبال این هستیم از محل مشارکت بین دستگاه های استانی و بخش خصوصی و با همت کار آفرینان در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال نقشی نو در استان و شهرستانها  در بحث آموزش و ایجاد اشتغال ایفا کنیم.  

مهرابی در خصوص برنامه های تابستان اداره کل فنی و حرفه ای استان همدان اظهار داشت: در ایام تابستان دوره های کوتاه مدت و بلند مدت و دوره های توانمد سازی برگزار می شود که افراد بالای ۱۵ سال می توانند در این آموزشگاها ثبت نام کنند.  

وی اضافه کرد: نهمین آموزشگاه فنی و حرفه ای آزاد شهرستان رزن با اعتباری افزون بر ۶۰ میلیون تومان و اشتغالزایی برای ۸ نفر به آموزش ۶ رشته نوین در این شهرستان خواهد پرداخت.

انتهای پیام 
 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان