اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. خرداد 1396 - 23:01   |   کد مطلب: 25417
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان همدان:
سرمایه‌گذاری خارجی برای اجرای ۱۷ پروژه در استان همدان جذب شد
رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان همدان گفت: ۱۷ پروژه با مبلغ ۲ هزار و ۱۷۶ میلیون دلار توسط سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود که ۶ طرح از این تعداد به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش صبح الوند، اسکندر صیدایی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های استان همدان 125 درصد است اظهار داشت: یک‌هزار و 690 متقاضی در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان ثبت‌نام کرده بودند که 2 هزار و 70 نفر در این راستا تسهیلات دریافت کردند.

صیدایی با اشاره به اینکه آیتمی که در سطح کشور جایگاه استان را به خوبی نشان می‌دهد واگذاری طرح‌های عمرانی به بخش خصوصی است، بیان کرد: بایستی 66 پروژه به بخش خصوصی واگذار شود که واگذاری این پروژه‌ها به 235 پروژه رسید.

وی با بیان اینکه از دیگر پروژه‌ها، جذب سرمایه‌گذاری خارجی در استان است، عنوان کرد: 17 پروژه با مبلغ 2 هزار و 176 میلیون دلار توسط سرمایه‌گذاری خارجی انجام می‌شود که 6 طرح از این تعداد به بهره‌برداری رسیده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان همدان با تأکید بر اینکه تأسیس شرکت‌های دانش‌بنیان از بنیان‌های اقتصاد مقاومتی است، گفت:  سال گذشته 51 شرکت دانش‌بنیان با اشتغال‌زایی  یک هزار و 24 نفر در سال گذشته تأسیس شد که این آمار نسبت به سال 94 رشد 45 درصدی داشت و 3 میلیارد تومان تسهیلات نیز در این زمینه اعطا شد که 150 اختراع ثبت و 109 پرونده ثبت اختراع در حال بررسی است.

صیدایی، تصریح کرد: از بین یک‌هزار و 800 پروژه عمرانی کلیه‌‎ی دستگاه‌ها بخش اعظمی از این طرح‌های در راستای اقتصاد مقاومتی است که برای 301 پروژه با 168 میلیارد تومان با 37 دستگاه اجرایی عقد قرارداد انجام شد.

وی با اشاره به اینکه از مزیت‌های استان حوزه گردشگری است، افزود: برند لالجین به عنوان یک کار برجسته‌ برای استان همدان است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان همدان، تصریح کرد: شهر منبت و صنعت منبت در ملایر و تویسرکان وجود دارد یکی دیگر از مزیت‌ها و اولویت‌ها است که استان همدان در تولید گردو، انگور نیز رتبه‌هایی دارد.

صیدایی، عنوان کرد: ظرفیت گلخانه‌ها در استان همدان از 4 هکتار در سال گذشته به 14 هکتار رسیده است و گلخانه‌داری نیز یکی دیگر از مزیت‌های سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

وی با اشاره به اینکه از دیگر استراتژی‌های توسعه استان گردشگری است، تأکید کرد: برون‌رفت از رکود کارگاه‌های کوچک و بزرگ در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان