اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

20. خرداد 1396 - 9:14   |   کد مطلب: 25414
رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان گفت: مدیریت پیاده راه بوعلی باید با مدیریت واحدی نگهداری و اداره شود که در این زمینه شهردار به تعهد خود عمل نکرد.
ریس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک شوراي شهر همدان

به گزارش صبح الوند، کامران گردان در جلسه کمیسیون خدمات شهری همدان، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورا که پیرامون بررسی وضعیت پیاده‌راه بوعلی برگزارشد، افزود: مقرر شده بود شهرداری پیاده راه بوعلی را با توجه به هزینه ای که برای آن صورت گرفته و مطالبات مردم به منظور تأمین امنیت و مباحث ترافیکی با مدیریت واحدی هدایت و مدیرت کند که متاسفانه این امر صورت نگرفت.

 

گردان با بیان اینکه قرار بر آن بود از طریق نصب دوربین پیاده‌راه تحت کنترل باشد، گفت: این اقدام صورت نگرفت، پیاده‌راه ابتدا به شهرداری منطقه یک و سپس به ناحیه یک واگذار شد.

 

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر همدان به ممنوعیت ورود موتورسیکلت در پیاده‌راه اشاره کرد و افزود: مقرر شد موتورسیکلت‌سواران حق ورود به پیاده راه نداشته باشند اما اکنون با نصب یک زنجیر، راه‌بند تعبیه شده و موتورسیکلت‌ در این پیاده‌راه تردد دارند و در صورتی که تصادف با موتورسواران در پیاده رخ دهد قطعا شهرداری مقصر خواهد بود.

 

گردان با بیان اینکه حضور موتورسیکلت در پیاده راه بوعلی پذیرفتنی نیست، گفت:مردم برای حضور در یک محیط امن به پیاده راه می‌آیند و پیاده راه یک محل فرهنگی، توریستی و تفریحی است که باید امنیت آن فراهم شود.

 

وی با طرح این سوال که در صورت حضور مأمور سد معبر و راه‌بندهای مستحکم آیا باز هم شاهد تخریب راه‌بندها و ورود موتورسیکلت‌سواران به پیاده‌راه خواهیم بود، یادآور شد: انتظار داشتیم سازمان زیباسازی به طور مستند و با استفاده از تصاویر دوربین‌های نصب شده با تخریب‌کنندگان برخورد کند.

.

رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان در ادامه به موضوع جمع‌آوری دستفروشان در پیاده‌راه بوعلی اشاره کرد و ادامه داد: جمع‌آوری دستفروشان باید مداوم باشد و به اقدامات گذشته بسنده نکنند، اکنون وضعیت نامناسب شده است به گونه ای که مشاهده می شود برخی از مغازه‌داران و کسبه پیاده‌راه دیوارهای مغازه‌های خود را به دستفروشان اجاره می‌دهند که این وضعیت جالب نیست.

 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان هم در این جلسه با بیان اینکه پروژه پیاده‌راه بوعلی یکی از بزرگترین پروژه‌هایی بود که شهرداری در سال گذشته بخوبی انجام شد که راضی‌کننده نیز بود افزود: اما اکنون در نگهداری آن مشکلاتی ایجاد شده است.

 

الیاسی وظیفه شورا را وظیفه نظارتی و وظیفه شهرداری را اجرایی دانست و گفت: با هزینه صورت گرفته برای ساخت پیاده راه بوعلی باید جهت نگهداری سالیانه این پروژه بودجه مناسبی در نظر گرفته و بر اساس برنامه ریزی مشخص و با مدیریت واحد در این بخش هزینه شود.

 

الیاسی اینکه یکسری خرابی‌های در پیاده راه پیش آمده عادی است، گفت: باید تعمیرات و نگهداری پیاده‌راه به موقع انجام شود تا با مشکلات اساسی مواجه نشویم، چرا که علاوه بر افزایش هزینه های مالی نگهداری، هزینه اجتماعی بالایی را نیز به دنبال خواهد داشت.

 

الیاسی اضافه کرد: در خصوص تخریب المانهای نصب شده در پیاده راه نیز شهرداری باید نسبت به کنترل بیشتر و برخورد قانونی با کسانی که مرتکب این موضع شده اند از افزایش تخریب جلوگیری کند.

 

مدیرعامل سازمان ترافیک شهرداری همدان نیز در این جلسه اظهار کرد: شرایط تخریب معبرها و راه‌بندهای پیاده‌راه بوعلی هر روز و هرشب اتفاق می‌افتد و دستفروشان راه‌بندها را تخریب می‌کنند.

 

احسان صباغ با بیان اینکه تخریب تنها در پیاده‌راه بوعلی نیست بلکه در دیگر نقاط شهر نیز انجام می شود، گفت: شاهد تخریب راه‌بندها از سوی برخی مغازه‌داران و کسبه نیز هستیم و تا زمانی که قانون پشت ما نباشد در اینگونه موارد محکوم هستیم؛ تجهیزات شب هنگام توسط دستفروشان تخریب می‌شود و حجم آسیب‌ها در موارد مختلف در شهر بسیار بالاست.

 

گفتنی است به دلیل عدم حضور شهردار و معاونان دعوت شده پس از پخش یک کلیپ از وضعیت پیاده‌راه بوعلی و صحبت‌های رئیس کمیسیون خدمات شهری، حمل و نقل و ترافیک و محیط زیست شورای اسلامی شهر همدان، نایب رئیس شورا، اعضای کمیسیون برای اعتراض جلسه را ترک کردند تا این موضوع شنبه هفته آینده در صحن شورا با حضور شهردار مورد بررسی قرار گیرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان