اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

5. خرداد 1396 - 22:35   |   کد مطلب: 25237
کارگردان نمایش حیدر گفت: این اثر به مناسبت سوم خردادماه و با هدف معرفی شهید "حیدر ابراهیم‌خانی" در همدان به روی صحنه می‌رود.

به گزارش صبح الوند، مهدی روزبهانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: نمایش"حیدر" اولین تئاتر با موضوع شهدای مدافع حرم استان همدان است که با متنی کاملا مستند به روی صحنه می‌رود.

 وی با اشاره به اینکه نگارش متن و تولید این اثر سه ماه به طول انجامیده است افزود: تیم هنرمندان و عوامل اجرائی این اثرا را 10 نفر از هنرمندان بومی استان تشکیل می‌دهند و تاکنون نیز 10 بار در شهرستان ملایر محل ولادت و زندگی این شهید به اجرا در آمده است.

کارگردان نمایش" حیدر" بیان کرد: هدف از تولید این اثر معرفی بیشتر شهید "حیدر ابراهیم خانی" اولین شهدای مدافع حرم شهرستان ملایر به اقشار مختلف مردم بوده که خوشبختانه نیز مورد استقبال مردم نیز قرار گرفته است.

وی گفت: نمایش" حیدر" به مناسبت سوم خرداد ماه سالروز آزادسازی خرمشهر و روز مقاومت در دو سانس ویژه در مجتمع شهید آوینی همدان برای علاقمندان و هنرمندان همدانی به روی صحنه می‌رود.

روزبهانی تصریح کرد: امیدواریم اجرای این اثر مقدمه‌ای برای تولید نمایشنامه‌های دیگر درباره شهدای مدافع حرم استان و معرفی بیشتر آنها به جامعه شود.

وی درباره نحوه نگارش این اثر نیز ابراز کرد: مسئولیت نگارش این اثر را پژمان شاهوردی برعهده گرفته و در یک پروسه زمانبر با پیاده سازی خاطرات دوستان و خانواده این شهید معزز، متن این نمایشنامه را به صورت کاملا مستند به رشته تحریر در آورد.

کارگردان نمایش" حیدر" تصریح کرد: این نمایش با کمک اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر تولید شده و هزینه مالی آن را نیز توسط بخش خصوصی تامین شده است.

وی عنوان کرد: باتوجه به اینکه تمامی مراحل تولید و اجرای این اثر توسط هنرمندان بومی همدان انجام می‌شود انتظار داریم این اثر مورد توجه و حمایت بیشتر مسئولان فرهنگی استان قرار گیرد.

روزبهانی اظهار داشت: ما سال گذشته نمایش" علی گندابی" را در همدان به روی صحنه بردیم که به دلیل حمایت مسئولان استان توانستیم آن را در دیگر استان‌ها و حتی در برخی کشورها به روی صحنه ببریم وامید داریم این اتفاق برای نمایش"حیدر" نیز روی دهد.

وی با بیان اینکه نمایش "حیدر" کاری از گروه هنری یاس کبود است، درباره دیگر تولیدات نمایشی این گروه تصریح کرد: ما برای امسال ضمن تولید یک اثر در حوزه دفاع مقدس با موضوع مردم مرزنشین، در حال تولید نمایشی با موضوع کودکان برای ارائه آن به جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان  هستیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها: 

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان