اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

2. خرداد 1396 - 11:09   |   کد مطلب: 25183
فرماندار همدان گفت: مردم اين شهرستان در دوازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري و پنجمين دوره انتخابات شوراهاي شهر و روستا 71 درصد مشارکت داشتند.
 مشارکت 71 درصدي مردم شهرستان همدان در انتخابات

به گزارش صبح الوند، علي تعالي افزود: مشارکت مردم در انتخابات رياست جمهوري در دور قبل در اين شهرستان 57 درصد بوده است که شاهد افزايش 14 درصدي مشارکت مردم نسبت به دور قبل هستيم.

 

وي با بيان اينکه بيشترين مشارکت در اين شهرستان در گروه سني بين 26 تا 35 سال ثبت شده است ادامه داد: زنان با 53 درصد بيشتر از مردان در اين دوره از انتخابات مشارکت داشتند.

 

فرماندار همدان با بيان اينکه هيچ گونه کمبود تعرفه در انتخابات 29 ارديبهشت ماه در اين شهرستان نداشتيم ادامه داد: 615 هزار تعرفه تحويلي به شهرستان بود که بين شعب اخذ راي با توجه به ميزان آراء آخرين انتخابات برگزارشده توزيع شد و  271 هزار تعرفه اضافي باقي مانده است.

 

تعالي افزود: فرمانداري شهرستان همدان 10 نماينده ويژه فرماندار داشت که بين شعب اخذ راي تقسيم شدند و در طول روز اين نمايندگان با شعب اخذ راي براي رسيدگي به مشکلات احتمالي در ارتباط بودند که بررسي تعداد تعرفه ها با توجه به ساعات اخذ راي نيز در دستور کار آنها بود.

 

فرماندار شهرستان همدان در ادامه با بيان اينکه در اين شهرستان 295 شعبه اخذ راي در روز انتخابات فعال بود گفت: از اين تعداد 192 شعبه در شهر همدان، 2 شعبه در شهر قهاوند،5شعبه در شهر جورقان و چهار شعبه در شهر مريانج آراي مردم را جمع آوري کرد.

 

تعالي با بيان اينکه در شهر همدان  14 شعبه سيار پيش بيني شده بود ادامه داد:63 شعبه اخذ راي در روستاهاي بخش مرکزي و  29 شعبه در روستاهاي بخش شرا فعال بود.

 

وي يادآور شد : شهرستان همدان بر اساس سرشماري سال 95 ، 676 هزار و 101 نفر جمعيت دارد که از اين تعداد 484 هزار و 181 نفر واجد شرايط راي دادن بودند.

 

فرماندار همدان افزود : کار شمارش و تجميع آراء انتخابات رياست جمهوري در شهرستان همدان تا ظهر روز شنبه 30 ارديبهشت بطول انجاميد که در نتيجه آن آقاي حسن روحاني با 170 هزار و 700 راي حائز بيشترين آراء و آقايان سيد ابراهيم رئيسي،سيد مصطفي ميرسليم و سيد مصطفي هاشمي طبا به ترتيب داراي  156هزارو 379 راي،5هزار و 577 راي و 2هزار و 211 راي بودند.

 

تعالي با اشاره به تعداد 263 داوطلب شوراي شهر همدان در اين دوره از انتخابات تصريح کرد : چاپ نام داوطلبان بر اساس حروف الفبا در صورتجلسات نهايي و شماره گذاري چوب خطها در فرمهاي مخصوص شمارش آراء از جمله تدابيري بود که در جهت افزايش دقت و تسهيل در شمارش آراء پيش بيني شده بود.

 

وي در پايان افزود : شمارش وتجميع آراء شوراي شهر همدان تا ساعت 22 روز شنبه 30 ارديبهشت بطول انجاميد و نتايج قطعي آن بلافاصله از طريق پايگاه اطلاع رساني فرمانداري منتشر شد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان