اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. ارديبهشت 1396 - 22:51   |   کد مطلب: 25034
رئیس هیئت دوچرخه سواری استان همدان از عدم همکاری ارگانهای مختلف در همگانی کردن دوچرخه سواری گفت و افزود: دوچرخه سواری همدان در المپیک ۲۰۲۴ بخت المپیکی شدن دارد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، علی ثقفی پیش از ظهر امروز در نشست خبری خود با اصحاب رسانه با بیان این که موفقیت‌های این رشته ورزشی در استان همدان مرهون تلاش‌های  شهید علی شمسی پور است اظهار داشت: هر آنچه امروز در دوچرخه سواری همدان برداشت می شود بذر  آن را شهید شمسی پور در هیئت پاشیده است.

ثقفی با اشاره به این که حواشی موجود در دوچرخه سواری همدان حتی ناراحتی و دلخوری مرد اخلاق ورزش همدان را در پی داشت در رابطه با وضعیت این رشته ورزشی در همدان در ابتدای حضورش در هیئت گفت: زمانی که در هیئت دوچرخه سواری قبول مسئولیت کردم در رده بزرگسالان وضعیت مطلوبی نداشتیم؛ بنابراین پایه و اساس را بر توجه به تیم‌های پایه و پرورش استعدادهای جدید گذاشتیم.

وی افزود: مدرسه دوچرخه سواری را در جهت جذب استعدادها احداث کردیم که خوشبختانه توانستیم افرادی را پرورش دهیم که حرفی برای گفتن در کشور دارند و مقام های مختلفی را کسب کردند.

ثقفی از رکابزنانی چون حمید رضا کرمی، سینا کریمیان به عنوان استعدادهای شناخته شده در دوران استعدادیابی هیئت نام برد و عنوان کرد: این دوچرخه سواران در کشور جایگاه خود را دارند و در سال‌های آینده حرفهای زیادی برای گفتن در سطح ملی و فرا ملی دارند.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط سنی این دوچرخه سواران، دوچرخه سواری همدان شانس حضور در المپیک 2020 را ندارد اما در المپیک 2024 بخت کسب سهمیه داریم.

رئیس هیئت دوچرخه سواری همدان با انتقاد از بهنام آرین ملی پوش دوچرخه سواری استان همدان تصریح کرد: وی هم در لیگ و هم در مسابقات قهرمانی کشور برای تیم یزد حاضر می‌شود، بنابراین نام او از لیست دوچرخه سواران سازماندهی شده استان خط خورده است.

عملکرد هیئت دوچرخه سواری در سال 95

ثقفی برگزاری 5 همایش با شرکت 460 دوچرخه سوار را از مهمترین اقدامات این هیئت در سال 95 ذکر کرد و گفت: در سال گذشته  چندین همایش مختلف درون شهری، برون شهری و همایش روز بدون خودرو در سطح استان برگزار شده است.

وی با اشاره به این که نبود باشگاه دوچرخه سوار ی یکی از معضلات بزرگ رکابزنان همدانی گفت: اسپانسر به  ورزش دوچرخه سواری ورود نمی کند، اما سعی کردیم هر سال در لیگ نه به امید کسب مقام بلکه برای آشنایی بیشتر  دوچرخه سواران با مسابقات حرفه ای با هزینه هیات حضور داشته باشیم.

ثقفی تصریح کرد: برگزاری دوره‌های مختلف مربیگری از دیگر برنامه‌های این هیئت در سال گذشته بود و امسال هم  در صدد هستیم میزبان کل مربیان کشور برای مربی گری درجه یک باشیم.

رئیس هیئت دوچرخه سواری همدان در ادامه از مدال آوری دوچرخه سواران همدانی در مسابقات مختلف در سال گذشته یاد کرد و اظهار داشت: سه مدال طلا و دو مدال نقره و 6 مدال برنز در رشته دانهیل و استقامت در سال 95 توسط دوچرخه سواران همدانی کسب شد.

وی یکی دیگر از برنامه‌های این هیئت را سه شنبه‌های بدون خودرو که با همکاری هیئت همگانی و در راستای ترویج ورزش همگانی و افزایش تحرک بدنی برگزار می‌شود.
 
عدم همکاری ارگانهای مختلف در همگانی کردن دوچرخه سواری

علی ثقفی فاز دو بوستان ارم را برای مسابقات تریال مناسب دانست و گفت: متاسفانه با  این که به دستگاه‌های مربوطه  پیشنهاد دادیم  که از این قسمت  می توان برای پیست تریال استفاده کرد اما پیگیری صورت نگرفت و اکنون محل جمع‌آوری زباله شده است.

ثقفی تاکید کرد: برای همگانی کردن دوچرخه سواری بسیاری از ارگانها از جمله شهرداری، آموزش و پرورش و دانشگاهها باید ورود کنند.

وی با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته در دانشگاه علوم پزشکی همدان برای ترویج دوچرخه سواری عنوان کرد: امیدوارم شاهد روزی باشیم که مدیران ما در دستگاههای مختلف با دوچرخه در محل سر کار خود حاضر شوند و این مسیله را کسر شان نداند.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان