اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. ارديبهشت 1396 - 22:44   |   کد مطلب: 25031
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان:
میزان تولید عسل استان همدان امسال ۱۵ درصدی افزایش می‌یابد
مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نیز میزان تولید عسل استان افزایش ۱۵ درصدی داشته باشد.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمدرضا خدابنده‌لو پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه میانگین مصرف جهانی عسل 220 گرم گزارش شده است اظهار داشت: میانگین مصرف عسل در ایران از میانگین جهانی بالاتر اما از کشور‌های ثروتمند پایین‌تر است.

خدابنده لو بیان کرد: فعالیت زنبورداری هیچ آثار تخریبی برای محیط زیست ندارد و حتی باعث تقویت محیط زیست نیز می‌شود، ضمن اینکه ارزش اقتصادی زنبور عسل برای کشاورزی و محیط زیست بیشتر به گرده‌افشانی است.

وی عنوان کرد: 10 درصد ارزش زنبور عسل به تولیدات است و 90 درصد ارزش زنبور عسل به گرده‌افشانی و لقاحی است که در گیاهان انجام می‌شود.

خدابنده لو با بیان اینکه کل زنبورداران ثبت شده دارای دفترچه و کد شناسایی در استان همدان 2 هزار و 228 نفر هستند، اظهار داشت: این زنبورداران 203 هزار و53  کندوی عسل دارند ضمن اینکه هم اکنون  103 فروند کندوی بومی و 202 هزار و 950 کندوی مدرن در استان همدان وجود دارد.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه سال گذشته در استان همدان یک‌هزار و 962 تن عسل تولید شد گفت: زنبورعسل علاوه بر عسل فرآورده‌ها یا تولیدات دیگر مانند موم بچه، ژل رویال، گرده گل، کندو و غیره دارد و میزان تولیدات دیگر زنبورعسل در مقابله با خود عسل قابل توجه نیست اما از نظر ارزشی شاید خیلی مورد توجه باشد.

خدابنده‌لو با اشاره به اینکه در استان همدان 20 کیلوگرم ژل رویال تولید شده است، افزود: یک‌هزار و 554 کیوگرم گرده گل و 60 هزار و 115 موم در استان همدان تولید شد ضمن اینکه ژل رویال هم به شکل طبیعی تولید می‌شود هم زنبورداران می‌توانند به صورت خاص نسبت به تولید آن اقدام کنند.

وی افزود: در کشور‌های ثروتمند میزان مصرف عسل برای هر فرد در طول سال 2.5 کیلو اعلام شده است و در ایران میانگین مصرف سالانه عسل برای هر فرد بین 950 تا 960 گرم است.

خدابنده لو با اشاره به اینکه تولید عسل در سال‌های گذشته سالانه 10 تا 15 درصد افزایش داشته است، گفت: مدیریت زنبورداری مقداری بستگی به شرایط اقلیمی دارد و اگر در فصل زنبورداری ریزگرد‌ها را نداشته باشیم یا کم باشد، وضعیت تولید عسل در استان مطلوب است.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان همدان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود امسال نیز میزان تولید عسل استان افزایش 15 درصدی داشته باشد، عنوان کرد: سال گذشته 213 نفر برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی از محل صندوق توسعه ملی بانک کشاورزی معرفی شدند و مبلغ پرونده این افراد 5 میلیارد و 941 میلیون تومان بود.

انتهای پیام

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان