اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

21. ارديبهشت 1396 - 14:38   |   کد مطلب: 25030
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور با بیان اینکه پس از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به رکین ترین رکن تعلیم و تربیت اجازه داده نمی شود که به مسیر اصلی خود باز گردد افزود: این ها صحبت از تعلیم و تربیت سکولاریسم و سبک غرب می کنند که جای بسی تاسف را برای ما به همراه دارد و نیاز به اقدام جدی تری در این زمینه دارد
مسئول سازمان بسیج فرهنگیان کشور

به گزارش صبح الوند، شعبانعلی رمضانیان در مجمع سالیانه استانی قشر بسیج فرهنگیان در خصوص پرداختن به ضرورت ها و نیازهای قشر معلمان در جامعه گفت: این روزها فرصتی خوب است تا در خصوص تعلیم و تربیت و شناخت قشر معلم در شناخت بهتر سخن گفته شود.

 

وی با بیان اینکه با کمی استفاده موثر و ظرافت می توان کمال و شان معلم را ارتقا داد افزود: باید وزارت آموزش و پرورش را به طراز انقلاب اسلامی برسانیم همانطور که حضرت آقا هرساله در خصوص معلم و جایگاه تعلیم و تربیت توصیه می کنند بگذریم که این توصیه ها چه سرنوشتی پیدا می کند.

 

مسوول سازمان بسیج فرهنگیان کشور با اشاره به تاکیدات رهبری در خصوص این قشر تاکید کرد:  در سخنرانی امسال مقام معظم رهبری به مناسبت گرامیداشت روز معلم ایشان گفتند که اگر قرار است این مجموعه عظمت پیدا کند و بزرگ شود باید به بایسته ها و نبایسته ها عمل شود.

 

رمضانیان ادامه داد: متاسفانه نبایسته های تاکید شده همیشه تکرار می شود در صورتی که این ها زیبنده جمهوری اسلامی نیست و باید با تمام وجود به صحنه وارد شویم تا نواقص آموزش و پرورش را حل کنیم و بایسته ها و نبایسته ها را به صورت فهرست وار مشخص کنیم اما متاسفانه شاهد این کار در جامعه امروز نیستیم.

 

وی با بیان اینکه هر ساله از کرامت و مقام معلم گفته می شود اما شاهد هیچگونه اقدامی در این خصوص نیستیم که جای بسی سوال را در ما ایجاد می کند خاطرنشان کرد: بنا به فرمایش رهبری که ایشان مکرر تاکید دارند دست و اراده ای در کار است که آموزش و پرورش زیبنده جامعه اسلامی نشود.

 

رمضانیان اضافه کرد: با این اقدامات ریل  تعلیم و تربیت تغییر پیدا می کند و چیز دیگری می شود که این می تواند خطر جدی باشد.

 

وی با اشا ره به اینکه خیلی نباید تعجب کرد که چرا به تحول و کرامت معلم و این دستگاه با عظمت توجه نمی شود تصریح کرد: میل به سمت و سوی هایی که با انقلاب در تعارض است خطری است که احساس می شود و خواستار این هستیم که مواردی که از سوی مقام رهبری مورد تاکید است برای خشکاندن این ریشه ها تلاش و توجه خاصی شود.

 

رمضانیان با بیان اینکه پس از 38 سال از پیروزی انقلاب اسلامی به رکین ترین رکن تعلیم و تربیت اجازه داده نمی شود که به مسیر اصلی خود باز گردد افزود: این ها صحبت از تعلیم و تربیت سکولاریسم و سبک غرب می کنند که جای بسی تاسف را برای ما به همراه دارد و نیاز به اقدام جدی تری در این زمینه دارد.

 

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هیچ نیازی در آموزش و پرورش اولاتر و بالاتر از تحول این دستگاه عظیم نیست اظهار کرد: وقتی وزیر آموزش و پرورش اعلام می کند که 98 درصد بودجه این وزارتخانه صرف پرداخت حقوق می شود که حتی کفایت حداقل را نمی دهد دیگر صحبت از تعالیم وتربیت معنا و مفهوم ندارد و تعلیم و تربیت هیچ.میشود.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه آموزش و پرورش نیاز به تحول و تغییر ضوابطی دارد که باید از نو طراحی شود تاکید کرد: اینکه آموزش و پرورش ما به روز نیست و نمی تواند تربیت را در طراز جامعه شکل دهد را تقصیر نبود پول می دانند موجب می شود تا هر برنامه نوآورانه و خلاقانه با مانع منابع مالی روبرو شود.

 

وی با بیان اینکه اخیرا شاهد فساد اقتصادی در این بخش نیز بوده ایم گفت: اینکه 12 میلیارد پول معلم مورد دستبرد قرار می گیرد نشان نیاز تحول و باز تعریف این وزارتخانه است و همه مسائل به این نحول عظیم گره می خورد.

 

رمضانیان با بیان اینکه تحول در تعلیم و تربیت کشور رکن مهمی است که باید مورد توجه قرار گیرد ادامه داد: تاکیدات مقام معظم رهبری چندین سال است که بر روی سرمایه گذاری آموزش و پرورش است چراکه اگر میخواهیم مفاسد اخلاقی در جامعه بوجود نیاید باید آموزش و پرورش را تقویت کرد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان