اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

3. ارديبهشت 1396 - 23:43   |   کد مطلب: 24790
معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان گفت: ‌وقوع جرائم در استان همدان ۲۹ درصد و نرخ طلاق ۶ درصد کاهش یافت‌.

به گزارش صبح الوند به نقل از تسنیم، محمدابراهیم الهی‌تبار عصر امروز در آیین افتتاح میز خدمت سازمان‌های مردم نهاد فعال در عرصه سلامت اظهار داشت: سازمان‌های مردم‌نهاد بدون هیچگونه انتظاری از جامعه و مسئولان در راستای خدمت به جامعه حرکت می‌کنند و به اجرای کارهای بزرگ می‌پردازند.

وی با بیان اینکه هرگاه در هر حوزه‌ای از ظرفیت مردم استفاده شد، موفقیت قابل توجهی حاصل شده است، افزود: نقش سازمان‌های مردمی در تصمیم‌‌گیری و تصمیم‌سازی جامعه دیگر بر کسی پوشیده نیست و این نگرش باید تغییر نگاه تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان به نوع فعالیت و اثرگذاری سمن‌ها شده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار همدان با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه توجه ویژه‌ای به نهادهای اجتماعی شده است، بیان کرد: سال گذشته میزان وقوع جرایم در استان همدان 29 درصد و نرخ طلاق 6 درصد کاهش یافته ‌که امر نشان از نتیجه‌بخش بودن فعالیت سازمان‌های مردم نهاد در عرصه فرهنگسازی است.

وی با بیان اینکه اهداف اقتصاد مقاومتی با تکیه بر پیوست اجتماعی محقق می‌شود، گفت: برای ارتقای امنیت و آرامش و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه باید به مسائل اجتماعی توجه شود و این امر با درگیر کردن نهادهای اجتماعی محقق می‌شود.

الهی‌تبار با بیان اینکه سمن‌های فعال در عرصه سلامت باید فرهنگ خودمراقبتی را در جامعه نهادینه کنند، عنوان کرد: از دانشگاه علوم پزشکی به دلیل ایجاد چنین فضایی برای فعالیت سمن‌های عرصه سلامت تشکر می‌کنم و امیدوارم سایر سازمان‌ها و نهادها نیز چنین امکاناتی را فراهم کنند.

معاون امور اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی همدان از فعالیت 23 سمن عرصه سلامت در همدان خبر داد و اظهار داشت: برای تمام سمن‌های عرصه سلامت میز خدمت مشخص شده است چرا که نگاه ما به سمن‌ها حمایتی، مراقبتی و آموزشی است.

بهروز رحیمی فعالیت سمن‌های عرصه سلامت را در بحث خودمراقبتی را مؤثر دانست و افزود: تعدادی از سمن‌های حوزه سلامت که در کشور فعالیت داشتند برای نخستین بار در استان راه‌اندازی خواهند شد به طوری که انجمن "مقابله با گرسنگی" برای نخستین بار در کشور راه‌اندازی شده که به زودی در همدان نیز افتتاح خواهد شد.

وی از راه‌اندازی مرکز توانبخشی در بیمارستان امام (ره) همدان خبر داد و گفت: در استان نیز انجمن‌ها سازمان‌های مردم نهاد فعال در حوزه سلامت و بیماری‌ها در کشور راه‌اندازی می‌شود در این راستا شعبه حمایت از بیماران نادر در همدان راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان