اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

28. فروردين 1396 - 23:49   |   کد مطلب: 24715
رئیس بنیاد مسکن نهاوند گفت: نبود متقاضی و افزایش قیمت مصالح در سال‌های اخیر باعث شده مسکن مهر انبوه‌‌ساز شهرهای زیر ۲۵ هزار نفری نهاوند به صورت تعطیل درآید.

به گزارش صبح الوند، داود سوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در نهاوند اظهار داشت: نبود متقاضی مشکل عمده مسکن مهر انبوه ساز شهرهای زیر 25 هزار نفر شهرستان نهاوند است و پیمانکاران تمایلی به تکمیل پروژه‌های مسکن مهر ندارند.

وی با اشاره به اینکه در دولت گذشته پروژه‌های مسکن مهر خودمالک و سه جانبه در سه شهر زیر 25 هزار نفر فیروزان، گیان و برزول کلنگ‌زنی شده بود، تصریح کرد: 774 واحد مسکن مهر دراین شهرها کلنگ‌زنی شد که از این تعداد 210 واحد در شهر فیروزان، 276 واحد در شهر برزول و 258 واحد در شهر گیان بود.

سوری افزود: پروژه‌های مسکن مهر در قالب تفاهم سه جانبه در دو شهر فیروزان و برزول در حدود 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته ولی مسکن مهر شهر گیان در حد 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی عنوان کرد: مشکل عمده پروژه‌های مسکن مهر انبوه‌ساز شهرهای نهاوند نبود متقاضی موثر برای تزریق سهم آورده خود در موعد مقرر به این پروژه‌هاست، البته افزایش قیمت مصالح در سالهای اخیر سبب شده که انبوه‌سازان تمایلی برای ادامه پروژه‌ها نداشته باشند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند بیان کرد: وجود این مشکلات سبب شده که در سال‌های اخیر پروژه‌های ناتمام مسکن مهر انبوه ساز شهرستان نهاوند به صورت تعطیل درآید.

وی اظهار داشت: در حال حاضر نیز بحث عمده شورای تأمین مسکن استان تکمیل این پروژه‌ها و تصمیم‌گیری برای واحدهای نیمه تمام مسکن مهر است که با توجه به آخرین تصمیم وزرات راه و شهرسازی مقرر شد برای واگذاری واحدهای مازاد مسکن مهر شهرستان نهاوند در سه مرحله در روزنامه‌های کثیرالانتشار آگهی مزایده منتشر شود.

سوری افزود: در آگهی‌هایی که تاکنون برای فروش واحدهای مسکن مهر انبوه‌ساز شهرستان نهاوند منتشر شده متأسفانه استقبالی صورت نگرفته است.

وی بیان کرد: خوشبختانه شهرستان نهاوند در بحث مسکن مهر خود مالک موفق عمل کرده و در بین شهرهای استان بهترین شرایط را دارد و رتبه اول استان را به خود اختصاص داده است.

سوری تصریح کرد: در آغاز اجرای پروژه‌های مسکن مهر خود مالک در سه شهر فیروزان، گیان و برزول تعداد هزار و 140 واحد متقاضی برای دریافت تسهیلات با بانک‌های عامل عقد قرارداد کرده بودند که از این تعداد هزار و 40 واحد پایان کار گرفته‌اند.

وی تاکید کرد: 100 واحد باقیمانده مسکن مهر خودمالک نیز 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که برای اتمام این 100 واحد باقیمانده هیچ مشکلی وجود ندارد و اتمام  این 100 واحد باقیمانده پیگیری متقاضیان را می‌طلبد.

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان