اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

27. فروردين 1396 - 23:57   |   کد مطلب: 24699
سرپرست گمرگ ملایر با اشاره‌ به اینکه سال‌گذشته حدود ۷۰ میلیون دلار کالا‌ از گمرک ‌شهرستان ملایر‌ صادر شده گفت: صادرات ‌این شهرستان در‌ سال ۹۵ رشد ۷۵ درصدی‌ داشته ‌است.

به گزارش صبح الوند،  نعمت‌فتحی‌ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم‌ در ملایر اظهار داشت: سال گذشته‌ حدود 300 هزار تن انواع کالا شامل‌کشمش،‌‌ پارافین‌، وازلین، منسوجات ‌نبافته‌،‌ سیمان‌ و لبنیات ‌از‌ طریق گمرک ملایر صادر شده است.

وی ‌بیان ‌کرد: ‌بیشتر کالا‌ها به‌ کشورهای عراق، افغانستان وکویت صادر شده و کشمش ‌شهرستان ‌نیز ‌به ‌کشورهای اوکراین، ازبکستان و روسیه صادر شده است. 

فتحی ‌افزود:‌ سال‌گذشته با وجود رکود و مشکلات اقتصادی‌صادرات ملایر ‌از نظر ارزش ‌دلاری رشد 75‌درصدی داشته است.

وی‌ بیان‌ کرد: حدود 2 هزار تن‌کشمش به ارزش 42 میلیون دلار‌از ملایر صادر شده‌ که این رقم بیشترین‌ حجم صادرات را از نظر دلاری به خود اختصاص‌داده است.

سرپرست گمرگ ملایر با اشاره ‌به‌اینکه بیشترین حجم صادرات ‌ملایر از لحاظ وزنی مربوط به کالای سیمان بوده است گفت: ‌‌سال گذشته 272 هزار تن سیمان به ارزش‌ 10 میلیون دلار از طریق گمرگ ملایر صادر شده که شاهد افزایش 210 درصدی صادرات شهرستان، از نظر وزنی نسبت به سال 94 بوده ایم.

فتحی‌ با اشاره به اینکه در مورد صادرات کالا از طریق گمرگ ‌شهرستان هیچ گونه هزینه‌ای دریافت ‌نمی‌شود گفت: با‌توجه ‌به ‌استقرار و راه اندازی سامانه ارسال از راه دور و دادن تسهیلات مناسب جهت تشویق صادرکنندگان و عدم‌ دریافت هزینه صاحبان کالا تمایل ‌بیشتری به صادرات کالاهای‌خود از طریق گمرک شهرستان دارند.

وی تعداد صادر کنندگان دایم شهرستان را 27 شرکت ‌دانست‌و افزود: بیشتر صادرکنندگان شهرستان‌ در زمینه تولید و فرآوری‌کشمش فعالیت ‌دارند.

 سرپرست‌گمرگ ملایر‌ با اشاره به اینکه صنعت مبل و منبت ملایر یکی از صنایع تاثیر‌گذار در رشد اقتصادی این شهر است گفت:‌ تاکنون ‌در خصوص صادرات این‌کالا از گمرک شهرستان اقدامی انجام نشده ‌است.

 فتحی‌با بیان اینکه صادرات از طریق گمرگ شهرستان هیچگونه هزینه ای در بر ندارد خواستار اطلاع رسانی‌, تشویق و ترغیب صادر کنندگان این محصول از طریق وزارت صنعت و معدن شهرستان شد.

 وی گفت: گالری ‌مبل و منبت شهرستان به صورت‌ اسکلت و رویه‌کوبی نشده از طریق سایر گمرک استان و استان‌های همجوار به کشور ترکیه‌ صادر‌ می‌شود.

انتهای‌پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان