اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

15. آذر 1395 - 13:26   |   کد مطلب: 22460
مسؤول رسانه و فضای مجازی حوزه بسیج دانشجویی همدان گفت: با کارشکنی دانشگاه بوعلی نشست «بررسی آزادی بیان در دولت یازدهم» در آستانه روز دانشجو لغو شد.

به گزارش صبح الوندبه نقل از فارس، پیش از ظهر امروز پس از تجمع تعدادی از دانشجویان پشت درب سالن شهید چمران دانشگاه بوعلی به منظور حضور در «نشست بررسی آزادی بیان در دولت یازدهم» مسؤول رسانه و فضای مجازی بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی در جمع دانشجویان حاضر شد و از لغو این برنامه توسط دانشگاه خبر داد.

خبرنگارانی که برای پوشش این برنامه در دانشگاه حضور داشتند به منظور اطلاع از علل لغو این نشست گفت‌و‌گویی را با سروش بستان‌پیران مسؤول رسانه و فضای مجازی بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی ترتیب دادند که در ادامه می‌خوانید.

مسؤول رسانه و فضای مجازی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی اظهار کرد: قرار بر این بود این نشست در قالب مناظره‌ بین رحمانیان، مدیرمسؤول روزنامه شرق و رسایی مدیرمسؤول هفته‌نامه 9 دی برگزار شود.

سروش بستان‌پیرا با اشاره به عدم حضور رحمانیان به دلیل حضورش در دادگاه در این مناظره،‌ گفت: البته با پیگیری‌هایی که نمی‌توان تنها به آنها استناد کرد گویا آقای رحمانیان دادگاهی هم نداشتند.

وی با تأکید بر اینکه روز گذشته برمبنای اخلاق، موضوع عدم حضور رحمانیان را به دانشگاه اطلاع دادیم، بیان کرد: می‌توانستیم امروز همزمان با برگزاری برنامه این موضوع را مطرح کنیم اما این کار را نکردیم.

مسؤول رسانه و فضای مجازی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی افزود: طی تماس با آقای رسایی و طرح این موضوع که آقای رحمانیان در جلسه حضور نخواهند داشت ایشان قبول کردند که برنامه به صورت سخنرانی و پرسش و پاسخ برگزار شود.

وی با بیان اینکه به دلیل کارشکنی دانشگاه برگزاری این برنامه لغو شد،‌ تصریح کرد: دانشگاه به دلیل فشار خارجی و یا هر دلیل دیگری ابتدا قول برگزاری این برنامه را در یک سالن کوچک و تنها برای تشکل بسیج دانشجویی و نه برای همه دانشجویان با حضور رسایی داد.

بستان‌‌پیرا ادامه داد: موضوع آزادی بیان بعد از چندین و چند سال قرار شد در آستانه روز دانشجو در دانشگاه با حضور دو تن از اساتید مطرح برگزار شود اما برنامه را ساعت 23:30 دیشب از سوی دانشگاه لغو کردند.

وی دلیل لغو برنامه را تغییر مجوز عنوان کرد و یادآور شد: طبق قانون بسیج اطلاع‌رسانی در خصوص عدم حضور آقای رحمانیان صرفاً برای هماهنگی بوده که برنامه به صورت پرسش و پاسخ خواهد بود نه برای دریافت پاسخ آری یا خیر!

مسؤول رسانه و فضای مجازی حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه بوعلی خاطرنشان کرد: چندین سال اجازه حضور و برگزاری برنامه در روز 16 آذرماه به تشکل‌ها داده نمی‌شد و امسال هم با وجود مجوز وزارت کشور با کارشکنی دانشگاه بوعلی این اجازه داده نشد.

انتهای پیام/.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان