اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

16. اسفند 1401 - 23:10   |   کد مطلب: 12998
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همدان با بیان اینکه همدان به پایلوت طب سنتی در ایران تبدیل می‌شود، گفت: نخستین بیمارستان طب سنتی در استان راه‌اندازی خواهد شد.

به گزارش صبح الوند به نقل از خبرگزاری فارس، ریحان سروش‌مقدم در دیدار با هیئتی متشکل از هشت متخصص طب سنتی کشور ازبکستان و زادگاه حکیم بوعلی‌سینا که به استان همدان سفر کردند، اظهار کرد: نخستین روز شهریور ماه مصادف با ولادت حکیم بوعلی سینا در تقویم استان به نام روز همدان نامگذاری شده که برنامه‌های متنوعی در این روز در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه از سال گذشته برنامه‌های روز همدان به یک دهه تبدیل شد، افزود: آرامگاه بوعلی به عنوان مرکز مذهبی و فرهنگی شناخته شده و بنای این آرامگاه به نمادی برای معرفی همدان تبدیل شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان با تأکید بر اینکه در اردیبهشت سال جاری همایش مفصلی برای شصتمین سالگرد احداث بنای آرامگاه بوعلی برگزار شد، تصریح کرد: به دنبال ثبت جهانی آرامگاه بوعلی سینا به همراه مجموعه از آثار معماری مدرن هستیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت بوعلی‌ سینا می‌تواند همدان را به پایلوت طب سنتی تبدیل کند، ادامه داد: به دنبال راه‌اندازی نخستین بیمارستان طب سنتی کشور در استان همدان هستیم.

سروش‌مقدم با اشاره به اینکه طب سنتی فقط در پزشکی محدود نمی‌شود، خاطر نشان کرد: طب سنتی مجموعه‌ای راهگشا در همه ابعاد زندگی است.

وی با تأکید بر اینکه طب سنتی در بستر تاریخ فراموش شده و باید احیا شود، گفت:‌ باید در این راه از همه ابزارها و امکاناتی مانند حمام‌ها و خانه‌های قدیمی استفاده کرده تا یادگاری ماندنی از شیخ‌الرئیس برپا شود.

این مقام مسئول با ابراز تمایل به گسترش سطح روابط با زادگاه بوعلی‌ سینا، اظهار کرد: علاقمندیم تجربیات خود را به یکدیگر منتقل کنیم و دانسته‌های خود را به اشتراک بگذاریم.

وی با بیان اینکه این ارتباطات باعث گسترش صنعت گردشگری نیز خواهد شد، افزود: افزایش ارتباطات به توسعه گردشگری دو طرف به ویژه در حوزه سلامت کمک خواهد کرد.

سروش‌مقدم از علاقمندی استان همدان برای سرمایه‌گذاری در طب سنتی خبر داد.

ازبکستان به دنبال رواج طب سنتی

مدیر اجرایی فرهنگستان طب سنتی بوعلی سینا ازبکستان نیز در این نشست تصریح کرد: ما در رواج طب سنتی اقدامات بزرگی انجام دادیم و رئیس جمهور کشور ازبکستان نیز از این اقدامات حمایت کرده است.

محمد همرایف ادامه داد: ما به دنبال رواج طب سنتی در کشور ازبکستان برای ارتقای سلامی ملت کشورمان هستیم.

وی خاطر نشان کرد: در زمان وجود شوروی ریشه طب سنتی در کشورهای تشکیل‌دهنده خشکیده بود.

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان