اوقات شرعی

 

آخرین اخبار

22. دى 1395 - 8:52   |   کد مطلب: 23367
نماینده مردم شاهین شهر با انتقاد از خروج مس خام از کشور و عدم پاسخ به نیاز داخلی کشور خواستار رسیدگی وزیر صنعت، معدن و تجارت به وضع موجود شد.

به گزارش صبح الوند،در عصر حاضر که گره های بیکاری دست و پای جوانان بسته است و قفل های بزرگ بر روی درب های کارخانجات تولیدی از جمله کارخانجات استفاده کننده از شمش مس هست شاهد خروج  مس خام به خارج از کشور هستیم.

 

 

به همین منظور حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین شهر و نجف اباد با انتقاد از صادرات مس خام به خارج از کشور گفت: دولت چرا مس خام را در اختیار واحدهای صنعتی که تعدادشان محدود است  قرار نمیدهد تا آنها مس خام  را فرآوری و ارزش افزوده به باربیاورند.

 

وی اظهار کرد: با وجود تاکید وزیر صنعت و معدن بر تقدم بازار داخلی باز هم ما شاهد آن هستیم که با وجود تقاضایی که از داخل کشور برای مس خام وجود دارد صادرات بی رویه این کالا افزایش یافته است.

 

 

وی با تاکید براینکه صنایع وابسته به این کالا با چالش جدی مواجه شده اند گفت: با این خروج بی رویه ما شاهد آن هستیم که کارخانه های استفاده کننده از شمش مس رو به سمت  تعطیلی هستند و مشکلات زیادی برایشان پیش امده است.

 

 

وی بیان کرد: به این طریق از وزیر سئوال کردیم با وجود تاکید ایشان چرا وضعیت این چنینی و فکری برای حل این مشکل نمایند.

 

 

متن سئوال عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از وزیر صنعت، معدن و تجارت به شرح ذیل می باشد.

 

 

هیئت رییسه محترم :

 

خواهشمند است در اجرای ماده(209) ایین نامه داخلی ، سئوال اینجانب از جناب اقای مهندس نعمت زاده، وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت را برای بررسی به کمیسیون تخصصی ذیربط ارجاع دهید:

 

 

خلاصه سئوال

 

چرا شرکت ملی مس نیاز بازار داخلی به مس کاتد و مفتول سیمی را تامین نمی کند؟

 

شرح سئوال

 

-شرکت ملی مس علیرغم نیاز صنایع داخلی به مس کاتد و مفتول سیمی مبادرت به صادرات این کالا م یکند؟

 

-چرا این شرکت با توجه به دستور جنابعالی مبنی بر تقدم تامین بازار داخلی کماکان با وجود تقاضای داخلی این کالا را صادر می کند؟

 

-چرا صنایع وابسته به این کالا را با چالش جدی مواجه کرده است؟

 

انتهای پیام/

دیدگاه شما

پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری
کنگره ملی8000شهیداستان همدان